hur kan man tjäna 0 kr på ett år ?

Inga problem att tjäna 0:- på ett år, bara att dra av för omkostnader i samband med inkomst. Blir 0:- på slutet. :tummenupp

Nolltax skitcoolt? Skulle inte tro det. Till stallet där min fru hade sin häst brukade en Djursholmsdam komma farande i sin stadsjeep med regskylten "NOLLTAX". Vad är hon? En stolt skattesmitare som skryter om att hon åkersnålskjuts på alla andra. En som har det bättre än alla andra men ändå tar från de som har det sämre. Vad finns det som är beundransvärt i det? Hon hade inga problem med att använda allt som är bekostat genom skattemedel, vägar, belysning, sjukvård, polis och brandförsvar, hennes barn gick t o m i allmän skola, men hon ville inte vara med och betala. En sådan människa kan man bara tycka illa om.

Finns yrken där du inte får skatta hur mkt du än vill.

oj då... jag är åxå ett sånt där svin :rolleyes:
########
Taxeringsår: 2006
Inkomst av tjänst: 0 SEK (per månad: 0 SEK)
Taxerad förvärvsinkomst: 0 SEK
Sammanräknad inkomst: -11 526 SEK
##########

Är det bara jag som undrar hur man får ihop ekvationen nolltaxering+sporthoj ?

Det är grym whitetrash varning på att skryta om hur man inte betalar skatt och sen klaga på brottsligheten eller hur VV inte underhåller våra vägar, saknas bara lite xenofobi och en riktiga män väger över 90Kg tröja.....

//450.063 i skatt under 2006

Last edited:
Har man firma så kan man ju köpa mera än vad man har tjänat. Då har firman gått i noll. Men momsen på det det har köpt för ska du ha tillbaka.

Nolltaxering på mig också. I själva värket egentligen runt 330 000 :)

Last edited:
Är det bara jag som undrar hur man får ihop ekvationen nolltaxering+sporthoj ?

Det är grym whitetrash varning på att skryta om hur man inte betalar skatt och sen klaga på brottsligheten eller hur VV inte underhåller våra vägar, saknas bara lite xenofobi och en riktiga män väger över 90Kg tröja.....

//450.063 i skatt under 2006

Och att skryta om hur mycket skatt man har pyntat, är det rich-trash-varning på det då? Speciellt när man studerar.
Edit/ det kan tas på fel sätt, jag menar inget illa med det. Men som sagt, två sidor av myntet....

Ekonomi är privat, sen är det en annan femma om folk tycker det är skoj att flasha med tusenlapparna på krogen eller dylikt. Jag har en polare som gillar att vifta med sina kontanter men han förstår inte att folk bara tycker han är dryg när han gör det. Jag kan också gå och ta ut 30k från minuten och vifta med när jag åker och handlar på Lidl...

Och min signatur är enbart för att hetsa folk, jag har fått några pm om just denna. Vore jag rik skulle jag inte bo här...

Och att skryta om hur mycket skatt man har pyntat, är det rich-trash-varning på det då? Speciellt när man studerar.
Edit/ det kan tas på fel sätt, jag menar inget illa med det. Men som sagt, två sidor av myntet....

Ekonomi är privat, sen är det en annan femma om folk tycker det är skoj att flasha med tusenlapparna på krogen eller dylikt. Jag har en polare som gillar att vifta med sina kontanter men han förstår inte att folk bara tycker han är dryg när han gör det. Jag kan också gå och ta ut 30k från minuten och vifta med när jag åker och handlar på Lidl...

Och min signatur är enbart för att hetsa folk, jag har fått några pm om just denna. Vore jag rik skulle jag inte bo här...

2006 var extremt pga arv i övrigt lever jag på CSN, det må vara rich trash men jag snyltar åtminstone inte på samhället.
Att inte betala någon skatt diskvalificerar en direkt från att klaga på samhället men här är flera i tråden som upplyser om att de nolltaxerar samtidigt som de klagar på invandrarna som lever på bidrag och att där är långa väntetider i vården. Dubbelmoralen må frodas på SH men detta är väl magstarkt....

2006 var extremt pga arv i övrigt lever jag på CSN, det må vara rich trash men jag snyltar åtminstone inte på samhället.
Att inte betala någon skatt diskvalificerar en direkt från att klaga på samhället men här är flera i tråden som upplyser om att de nolltaxerar samtidigt som de klagar på invandrarna som lever på bidrag och att där är långa väntetider i vården. Dubbelmoralen må frodas på SH men detta är väl magstarkt....

Nolltaxerar i Sverige kanske ska tilläggas...

Det året jag flyttade fick jag betala skatt i två länder för samma inkomst. :gnissla

Jo, dubbelmoralens Mekka är här... Jag menade som sagt inget illa med rich-trash, du får vara hur rik du vill och plugga :tummenupp Det finns givetvis nolltaxerare som har ryggen fri men de är troligtvis lätträknade...

Att nolltaxera i sverige kan betyda flera saker.

Som att t ex bo i Sverige men arbeta i norge. Jag gjorde detta ett tag. men skrev sedan över mig till Norge för att slippa problem. Nu skall jag åter igen skriva in mig till Sverige.

Och jag som t ex nolltaxerade men hade inkomst. Har jag inte rätten att klaga? Jag har arbetat och betalat skatt i Sverige förr.

Allt som allt har jag spenderat kanske 3-4 år i utlandet, 1 av dessa har vart nolltaxeringsår som Svensk. Gynnade det mig? Lika mycket som det hade gynnat mig om jag tjänat pengarna i Sverige då jag inte hade någon koppling med landet.

Att nolltaxera i sverige kan betyda flera saker.

Som att t ex bo i Sverige men arbeta i norge. Jag gjorde detta ett tag. men skrev sedan över mig till Norge för att slippa problem. Nu skall jag åter igen skriva in mig till Sverige.

Och jag som t ex nolltaxerade men hade inkomst. Har jag inte rätten att klaga? Jag har arbetat och betalat skatt i Sverige förr.

Allt som allt har jag spenderat kanske 3-4 år i utlandet, 1 av dessa har vart nolltaxeringsår som Svensk. Gynnade det mig? Lika mycket som det hade gynnat mig om jag tjänat pengarna i Sverige då jag inte hade någon koppling med landet.

Nu var det inte dig jag syftade på men du är välkommen att känna dig träffad, det sägs ju att de skyldiga alltid känner sig träffade.......

Har man valt att ställa sig utanför samhället genom att nolltaxera i avsikt att smita från skatt upphör ens rätt att klaga då man ställt sig över samhället och markerat att man inte avser vara en del av det. Om man sen jobbar utomlands, studerar eller dyl är ett helt annat fall.

Har man valt att ställa sig utanför samhället genom att nolltaxera i avsikt att smita från skatt upphör ens rätt att klaga då man ställt sig över samhället och markerat att man inte avser vara en del av det. Om man sen jobbar utomlands, studerar eller dyl är ett helt annat fall.

Word!

Jag tycker att det är helt OK att skattefuska/nolltaxera eller kalla det vad f*n du vill men då ska du å andra sidan inte få ta del av det som är finansierat via skatter, t.ex skola, sjukvård, vägar osv.

Ställer du dig vid sidan av samhället får du stå där!

Word!

Jag tycker att det är helt OK att skattefuska/nolltaxera eller kalla det vad f*n du vill men då ska du å andra sidan inte få ta del av det som är finansierat via skatter, t.ex skola, sjukvård, vägar osv.

Ställer du dig vid sidan av samhället får du stå där!

Där är bara vissa praktiska problem att ställa sig helt utanför samhället men visst vill man det och man inte använder någon samhällsfinansierad service så inte mig emot....

Där är bara vissa praktiska problem att ställa sig helt utanför samhället men visst vill man det och man inte använder någon samhällsfinansierad service så inte mig emot....

Jo, även jag förstår att det inte funkar praktiskt att formellt ställa sig utanför samhället. Vad jag menar är att väljer man att inte betala skatt trots att man borde så får man bita ihop och blöda i sin ensamhet när det händer en olycka och man får damma av mattekunskaperna istället för att skicka barnen till kommunalt finansierad skola :)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back