Hur kan man inte fatta hur en bankomat funkar!?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Alltså, vad i helvete håller folk på med vid bankomaten? Stoppa in kortet - knappa in koden - ta pengar+minneslapp. Hur svårt är det? Tar max 30 sekunder. Ändå står man där, långt bak i kön, och ser alla dessa idioter stå och tänka framför skärmen. Va fan tänker de på? Siffrorna sitter ju i nummerordning, så man behöver ju knappast leta. Fan vad irriterande det är.

det bästa är nästan ändå när nötterna står kvar framför automaten och läser minneslappen.
"åfan, tog jag ut 200"

Vilken tur att ni är så jälla coola att ni aldrig behöver funta en enda sekund på hur många ribbor ni ska skota hem på :tummenupp

Stuff skrev:
Alltså, vad i helvete håller folk på med vid bankomaten? Stoppa in kortet - knappa in koden - ta pengar+minneslapp. Hur svårt är det?

Ja inte får du några pengar utan att knappa in beloppet... :tungan

Mest störande är när de tar ut bara en minneslapp först och sen upprepar proceduren för att ta ut pengar.

honkiie skrev:
Mest störande är när de tar ut bara en minneslapp först och sen upprepar proceduren för att ta ut pengar.

Så brukar jag göra.

Alltid kul att veta hur mycket pengar man har :)

honkiie skrev:

Fullt möjligt att jag framstår en smula mensig men du menar alltså på fullt allvar att du har sån järnkoll på dina dollares att du aldrig behöver dra en slip innan du länsar?

Paradoxy skrev:
Så brukar jag göra.

Alltid kul att veta hur mycket pengar man har :)
Ifall man har så lite pengar så att man måste göra det så bör man ha så stor koll så att man redan vet hur mycket man har på kontot.

Sen även om jag skulle göra det själv så tror jag ändå jag skulle bli irriterad, tror det har med mit inbyggda hat mot främmande människor att göra.
Kapten Blåskägg skrev:
Fullt möjligt att jag framstår en smula mensig men du menar alltså på fullt allvar att du har sån järnkoll på dina dollares att du aldrig behöver dra en slip innan du länsar?
Läs ovanstående

Jag stör mig nått ofantligt mycket på detta....fattar inte heller vad folk håller på med...det kan ju ta 2-3 minuter för endel att ta ut pengar...helt sinnesjukt

Jag skällde ut en tjej som stog före i kön för någon vecka sen. Jääääättelång kö bakom, och hon bara stog där och glodde... trodde jag.
Sen när det var min tur insåg jag att bankomaten var seg som fan, tog säkert 30 sek från att jag hade satt in kortet tills att jag kunde knappa in koden, sen tog det 30 sek innan jag kunde knappa in hur mycket jag skulle ta ut. Så allt som allt tog det väl 3 min. Alla i kön stog och harklade sig. Då skämdes jag faktiskt.

Jag försökte ta ut pengar på en ATM i Colombia.. Tryckte du inte på någon av knapparna inom 5 sekunder avbröt den uttaget och du fick börja om...

Det hade väl inte varit så farligtom det inte var så att maskinen endast pratade spanska.. :)

Nitrogen skrev:
Jag skällde ut en tjej som stog före i kön för någon vecka sen. Jääääättelång kö bakom, och hon bara stog där och glodde... trodde jag.
Sen när det var min tur insåg jag att bankomaten var seg som fan, tog säkert 30 sek från att jag hade satt in kortet tills att jag kunde knappa in koden, sen tog det 30 sek innan jag kunde knappa in hur mycket jag skulle ta ut. Så allt som allt tog det väl 3 min. Alla i kön stog och harklade sig. Då skämdes jag faktiskt.

what goes around comes around

Många nötter måste först kolla hur mycket pengar de har kvar på kontot, vilket fördubblar kön eftersom varje uttag blir till 2.

Nitrogen skrev:

Fullföljde du inte uppdraget genom att skälla ut dig själv???

Jösses vilka problem ni har...Jag fick vänta 50 min på ambulans i veckan.. :(

Jag betalar för övrigt alltid med kort på dem ställerna det går men de få gångerna jag tar ut pengar kontant läser jag kontoutdraget när jag har gått ifrån kön. Där står ju bl a om vissa autogirodragningar har dragits, insättningar osv.

:tråkad

Last edited:
Nitrogen skrev:

Skulle väl vara första gången du skämdes över nåt då :hihi

Biturbo skrev:
Jag försökte ta ut pengar på en ATM i Colombia.. Tryckte du inte på någon av knapparna inom 5 sekunder avbröt den uttaget och du fick börja om...

Det hade väl inte varit så farligtom det inte var så att maskinen endast pratade spanska.. :)
Kanske var för att rånrisken är hög i Colombia eller nåt. Det gäller ju att skydda koden. :rolleyes:

bankomat.jpg

långsamma människor vid uttagsautomater.. i kassan i affärer osv.. alla e lika störande..

skulle handla snus å cola medans ja väntade på en pizza idag.. en familj på 3.. alla vuxna... de tog nästan 5 minuter för dem å beställa 2kokta med bröd å 2 french hotdogs.. på statoil.. jag ville bara slå en toblerone i skallen på dem å klämma den mogna dottern på tuttarna :mad: :4skrika :huvet

heimdal skrev:
långsamma människor vid uttagsautomater.. i kassan i affärer osv.. alla e lika störande..

skulle handla snus å cola medans ja väntade på en pizza idag.. en familj på 3.. alla vuxna... de tog nästan 5 minuter för dem å beställa 2kokta med bröd å 2 french hotdogs.. på statoil.. jag ville bara slå en toblerone i skallen på dem å klämma den mogna dottern på tuttarna :mad: :4skrika :huvet

Korvförsäljning på mackar borde förbjudas om det är kö! Eller i jättekön på McD... när det kommer fram nån kärring som köat i 10 min som ser ut som ett frågetecken när den i kassan frågar vad dom vill ha "Eeeh jaaa du............... ja vet inte............" och DÅ tittar dom vad som finns för första gången! :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT