Skall den intagas med mjölk?
(Skulle kunna tänka mig att prova, faktiskt).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ptja, varför inte? Enligt min mening finns det inget som inte kan intagas tillsammans med mjölk.Skall den intagas med mjölk?
(Skulle kunna tänka mig att prova, faktiskt).
Vi kan inte ha produkter som tillverkas enkom för den avvikande gruppen med intoleranta när den stora majoriteten inte har nåt problem....
Fast ibland undrar man ju om det inte går lite inflation i nötvarningar? Allt från jordnötspåsar till mjölk, fläskkotletter och schampo har ju varningstexter om att det kan innehålla spår av nötter![]()
Så all mat ska tillverkas så den passar alla matminoriteter som finns?Nej, bort med fri marknad och inför centralstyrning igen. Vad folk köper skall inte påverka vad som tillverkas. Bara för att det finns folk som är beredda att betala extra för laktos/gluten-fritt och ekologiskt innebär det inte att det skall tillverkas.
Huvuddelen av oss köper aldrig ekologiskt och det den stora majoriteten inte köper skall heller inte produceras. Sluta tillverka surströmming när vi ändå är igång. Det är bara några fundamentalistiska norrlänningar som äter skiten som ursäkt för att få dricka ännu mer ett par gånger om året.
Nej, bort med fri marknad och inför centralstyrning igen. Vad folk köper skall inte påverka vad som tillverkas. Bara för att det finns folk som är beredda att betala extra för laktos/gluten-fritt och ekologiskt innebär det inte att det skall tillverkas.
Huvuddelen av oss köper aldrig ekologiskt och det den stora majoriteten inte köper skall heller inte produceras. Sluta tillverka surströmming när vi ändå är igång. Det är bara några fundamentalistiska norrlänningar som äter skiten som ursäkt för att få dricka ännu mer ett par gånger om året.
Så all mat ska tillverkas så den passar alla matminoriteter som finns?
Trode jag var laktosintolerant men det visade sig jag tålde bara inte Arlas Mjök/Filmjölk produkter.
... är messmör det enda som ger samma magtortyr, vilket är hemskt synd då jag ser en färsk tunnbrödmacka med messmör och varm choklad till som en av livets största njutningar under vinterhalvåret. Lidelsen att äta en sådan har tilltagit med åren och är i vuxen ålder orimlig. Sorgligt att inte kunna äta det man vill.
Va snackar du om?
Vi i norden tål laktos bättre än asiater.
"En majoritet av världens människor är laktosintoleranta (i många asiatiska länder nära 100 %), medan den inhemska befolkningen i Norden (finnar och samer undantagna) producerar ovanligt mycket av enzymet laktas."
Jag snackar inte skit eller hugger för huggandets skull.
Samtidigt ska man inte förringa problematiken med för stor konsumtion av mjölkprodukter. Bland annat finns det studier som visar på en kraftig förhöjd risk för prostatacancer i de länder i världen där man har högst mjölkkonsumtion (framförallt nordeuropa). Något iaf jag slipper...
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!