Hur kan det skilja så mycket?

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
IF har många här som f.bolag... Dom är enligt mina prisuppgifter dyrast på försäkringar.

Kille, 21 år, Malmö ... det är jag det.

På en CBR 600F från 93 tror jag det var, så ville IF ha 18000.- om året för TRAFIKFÖRSÄKRING....

Länsförsäkringar ville ha 5000.- .

Hur kan det vara en sån skilnad?

Ha!

Jag betalar 14000 helår/hel på IF
Länsförsäkringar (dalarna) skulle ha 42000!!!!!
Trygghansa 32000
Är 27 bor i hus på "landet"
Har dock bara haft kortet i ca 1 år

Har du provat bilsport MC?

Dom ville iofs inte försäkra min hoj men dom kanske tar din som är lite äldre."Vi försäkrar inte sådana där R cyklar" sa damen i luren åt mig. Hmm varför heter det bilsport MC då???
Det sägs att dom har humana priser iaf.

Bilsport MC skrek rakt ut i luren när jag ville försäkra en Suzuki TL 1000 S från -97 Var en inte så trevlig tant som svarade o när jag sa vilken mc det var jag var intresserad av vart hon ännu mindre trevlig i luren. Har en mc försäkrad hos dom men det är en classica o dom går tyderligen bra o försäkra, men vem faaaaan vill ha en trött honda från 83 , jag köpte den för uppkörningen men nu e den klar o jag vill ha ny fin hoj men kommer nog aldrig få råd o försäkra en :(

Köp motard o sluta grina :mattias

20SK skrev:
Bilsport MC skrek rakt ut i luren när jag ville försäkra en Suzuki TL 1000 S från -97 Var en inte så trevlig tant som svarade o när jag sa vilken mc det var jag var intresserad av vart hon ännu mindre trevlig i luren. Har en mc försäkrad hos dom men det är en classica o dom går tyderligen bra o försäkra, men vem faaaaan vill ha en trött honda från 83 , jag köpte den för uppkörningen men nu e den klar o jag vill ha ny fin hoj men kommer nog aldrig få råd o försäkra en :(

Bilsport och mc är som försäkringsbolaget aktsam ungefär(dom försäkrar inte några som helst specialbilar eller folk som kan kallas ungdom), Bilsport och mc försäkrar hojar som är max klass 6 så blir det billigare för den kategorin hojar istället.
Det tycker jag är jäkligt bra, dom påverkas då inte av dom stigande premierna i lika hög grad som andra bolag då dom slipper bl.a. skenförsäkrarna och annat löst folk.

Vill man ha hoj men inte har så mycket pengar (som jag) så är det ett bra bolag så länge man inte vill ha räserhoj.
Jag klarar mig ett litet tag till men så småningom hamnar väl även jag i räserträsket och då blir det dyyyyrt.

Verkar lite konstigt att man då kallar sig Bilsport & MC , en annan sak jag inte kan förstå är att man sätter en asocial människa att ta emot samtal, man kan säga nej på ett trevligt sätt. Man behöver inte väsa som en ödla i luren.

Jag ringde bilsport MC tidigare i år när jag löpte min första nya hoj en R6:a och skulle kolla vad försäkringen kostade,och då skrattade dom i luren och sa att dom inte försäkrade så dyra hojar....

Men varför då vara ett försäkringsbolag?????

20SK skrev:

När jag ringde trygg hansa & frågade på en TL 1000 s -97:a så skulle den kosta mig ca 11000:-/år i helförsäkring ... nu blev det bara en *trött* CBR1000F från -87 som kostar ca 3400:-/år i helförsäkring i nyss nämnda bolag!

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026