Hur köra spel utan att behöva "mounta" ?

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Jag har ett gäng spel till mina barn nackdelen är att dom tröttnar rätt så fort på exvis kallekunskap och vill köra abc istället och sen tröttnar dom på det och vill köra Bollibompa och sen Byggare bob och sen lek och lär och sen.............

Spelen har olika filändelser (Bin, cue, mds, mdf, ccd,iso,img )

Jag får nu mounta dem i Daemon, det tråkiga är att Daemon erbjuder bara 4st virtuella roms.
Jag skulle vilja ha ett program som man kan starta upp, typ en emulator och sen bara kunna klicka igång spelen.
Så någon form av emulator eller ett program som man kan ha jättemånga virtuella roms på.
Några förslag?

Bränna ut på skiva är inget alternativ.

Tack på förhand.

Vet inte hur många du kan köra samtidigt, men läs lite och prova Winmount:
http://www.winmount.com/index.html

Tackar kollar direKct! :tummenupp

Ser ju lovande ut, återkommer med resultat.

screenshot1.gif

Last edited:
12 filer fick jag in innan det sade ifrån :tummenupp

Men då buggade det lite :D Jag skall testa vidare på kidsens dator i morgon!

Någon som vet hur många CD/DVD enheter Windows XP har stöd för?

Det blir ju en ny enhet för varje fil/spel som läggs in, känns om att det måste finnas ett tak?

Last edited:

Någon som vet hur många hur många CD/DVD enheter Windows XP har stöd för?

Det blir ju en ny enhet för varje fil/spel som läggs in, känns om att det måste finnas ett tak?
Det borde väl vara när alla enhetsbokstäver blir upptagna, eller nålgot i den stilen.

Någon som vet hur många CD/DVD enheter Windows XP har stöd för?

Lär ungjävlarna skriva egna Cracks till sina spel.

Det borde väl vara när alla enhetsbokstäver blir upptagna, eller nålgot i den stilen.

Stämmer säkerligen, då jag fick in 12 filer och har tolv bokstäver kvar efter mina andra enheter.

Den där jävla minneskortsläsaren som jag aldrig använder knycker ju 4 bara den, men det finns ingen på kidsens :banana och dom har bara en Dvd rom :banana

Lär ungjävlarna skriva egna Cracks till sina spel.

Räcker det inte att 6åringen spöar skiten ur mig i Guitar Hero :mad: JOO det räcker :mad:

Last edited:
Nu är det väl svenska spel vi snackar om, men om det är andra spel så finns det väl no-cdkey/no-cd på typ gamecopyworld då behöver du inte mounta!:tummenupp

Nu är det väl svenska spel vi snackar om, men om det är andra spel så finns det väl no-cdkey/no-cd på typ gamecopyworld då behöver du inte mounta!:tummenupp

Det vet jag, men som sagt svenska barnspel ingen som orkar hålla på o göra cracks/no cd´s till dom.

har för mig att när z är upptaget så går windows över på aa, ab, ac osv men det finns näkert någon gräns vid 256 enheter ellet något sånt som ligger kvar sedan windows 3.11

// Magnus

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...