Hur kör ni?

Victor skrev:
Jag vet inte men det känns som en "skryttråd".
De flesta kör väl med sunt förnuft och efter sin förmåga. Vissa gör flera misstag än andra. Och så vidare.
mycket bra svar tycker jag, vilken idiot som helst kan väll köra fort men att stanna när det kommer roliga hinder är en annan femma ;)
 
P-E skrev:
Klart att det gör. Behövs väl inget geni för att räkna ut att det är säkrare att köra snabbt med en ny modern hoj än en gammal hoj. :tungan

Nä, på en modern hoj kör du fortfarande lika mycket på gränsen för vad du klarar av men det går mycket snabbare.
 
Tycker bara att det känns rätt skumt att i alla trådar när det handlar om hastighet på vägarna så blir dom allra flesta svaren: Kör inte så fort! E du dum eller? Tror du att du e stålmannen osv.

Sedan ute på vägarna så ser man sällan r hojar som kör 70-70 90-90 osv om det inte är inne i stan och dyl.

Nu har ju inte jag något körkort än så jag vet inte hur jag kommer att köra.
Det är ju också därför som jag har tid att hänga här på sh, kanske är som så att de hojåkare som jag ser ute på vägarna e ute och kör och har skoj så dom har inte tid att va här?

Visst man skall kanske inte vrålköra ute på vägarna, men e man bara ute efter att va så riktig och duktig ute i trafiken så kanske man skall ha en glidare eller dyl där, och skaffa sig en r hoj enbart för bana då det är där den egentligen kommer till sin rätt.
 
Blå R1 skrev:
Visst har jag det, kör väldigt mycket lugnare när jag kör själv just för att om något skulle hända så vill jag inte att det ska ta timmar innan någon ens ringer efter hjälp..
Men det e en risk jag accepterar, det e farligt att leva, man kan dö!!!
Sen varför åker folk då sporthoj på "vanlig" väg om inte just för att det ska gå lite mer aktivt?

Tja om det vi kör när vi e ute e racetempo så skulle jag kunna dominera hårt på en bana...
Sen har jag kört bana o ska köra mer, o där blev jag ifrån åkt av vissa men körde ifrån fler...

Ingen aning om du e gammal o mossig men jag e inte stålmannen iaf..

Jag tror inte det spelar någon roll om du ändå far av i 200+ du är redan död då när dina polare ser att du har åkt av :7peta
 
Davidk skrev:
mycket bra svar tycker jag, vilken idiot som helst kan väll köra fort men att stanna när det kommer roliga hinder är en annan femma ;)

Tycker inte jag, undrar ju hur o var folk kör...

Det var säkert ett jättebra inlägg men ett jävligt dåligt svar..
 
Lam-Kaka skrev:
Jag tror inte det spelar någon roll om du ändå far av i 200+ du är redan död då när dina polare ser att du har åkt av :7peta


Går väldigt sällan i tvåhundra, åker extremt sällan så stor väg så det "lämpar" sig. det e ju roligare att svänga...
 
Själv så kör jag så mkt som möjligt med huvudet. Mkt acelerationer men dock inga högre hastigheter. Samt att jag är extra mycket strikt med hastighetsgränserna 30 - 50km/h ... Vikitgt.!

Räcker de?

mvh Mar
 
Jag kör en bra bit över hastighetsbegränsningarna. ofta 70-vägar, mest vägar jag känner väl, men även nya vägar, tempot är väl högt i jämförelse med en bil eller laglig hastighet, men inte så högt att jag ligger nästan på gränsen. känns onödigt.

Sunt förnuft å lagom stora horn, är det så svårt?

sen ni som gnäller på killen, har ni inget bättre för er? kom inte å påstå att ni aldrig kör/kört för fort.

EDIT: kör ALDRIG för fort på 30vägar. sällan på 50, men det händer. det är 50 på endel riktigt löjliga ställen.
 
Last edited:
Mar skrev:
Själv så kör jag så mkt som möjligt med huvudet. Mkt acelerationer men dock inga högre hastigheter. Samt att jag är extra mycket strikt med hastighetsgränserna 30 - 50km/h ... Vikitgt.!

Räcker de?

mvh Mar

Du skriver givetvis vad du vill men svänger du aldrig eller?
Bara kul med gas o broms?
 
Victor skrev:
Nä, på en modern hoj kör du fortfarande lika mycket på gränsen för vad du klarar av men det går mycket snabbare.

Precis. Din gräns höjs ju avsevärt när du kör en modern sporthoj jämfört med en HD eller en gammelgixxer. I och med att gränsen höjs så höjs hastigheten.
 
asså klart man gasar man har sina perioder ibland kan man ligga å fisköra å i andra lägen kan man köra som en idiot.
det finns juh anledning till att man kör mc eller??? :)
 
Var man för sig själv!

Kör som ni vill och posta för fan inget här om att ni kör fort och knäskrapar på allmän väg...

Gud förbjude och straffa dom som kör över gällande hastighet! :näsblod

Dubbelmoralen luktar illa! :huvet
 
P-E skrev:
Precis. Din gräns höjs ju avsevärt när du kör en modern sporthoj jämfört med en HD eller en gammelgixxer. I och med att gränsen höjs så höjs hastigheten.


Bytte i år från 954 fireblade till en 04 R1 o tycker att den är så mycket skönare än Bladen, vet inte vad det e men tror det bara e så att den passar mig o min körstil bättre, men kan inte säga att det går mycket fortare än förra året men det går defenetivt säkrare, känns helt enkelt bättre vid kurvtagning...
 
Blå R1 skrev:
Bytte i år från 954 fireblade till en 04 R1 o tycker att den är så mycket skönare än Bladen, vet inte vad det e men tror det bara e så att den passar mig o min körstil bättre, men kan inte säga att det går mycket fortare än förra året men det går defenetivt säkrare, känns helt enkelt bättre vid kurvtagning...

Skillnaden mellan en 954 och en R1 04 är inte enligt min mening så stor. Skulle nöja mig vilken som helst. Att R1:an passar dig bättre kanske är en ren tillfällighet. 954:an kanske passar någon annan bättre. Båda är ju två hojar som är så pass bra så det är en smaksak. Iallafall för de som kör på vanliga vägar.

Men en gammelgixxer och en 00-05 gixxer märker ju alla skillnad. Då handlar det mer om teknik och prestanda än om körstil och kroppsform och sådana saker.
 
Blå R1 skrev:
Nu e det så att jag undrar hur folk kör på andra orter i SV!!!

Jag o "gänget" hemma i stan kör väldigt sällan enligt hastighetsbestämmelser o nästan bara småväg..
Väl ute på dessa välkända vägar så går det undan, många knäskrap o "krönwhellies" o släpper av vid bebyggelse o där man vet att det brukar finnas LGF o annat konstigt på vägen..
Jag kollar i princip aldrig på mätaren utan går mer efter vad som "känns" rätt..
Väldigt likt RoLLeR´s Bult filmer..

Likaså efter avslutad tur o man vill varva ner lite så brukar färden gå mot ett av o påfart system som fungerar bra för fina knäskrap o det e även där de flesta nybörjare "lär" sig skrapa..

Brukar alltså åka dit med nya åkare o "lära" dem svänga just för att annars kan de bli problem när vi ska ut o åka seriöst..
Var förövrigt där ute jag själv lärde mig knäa...

Undrar mest om ni brukar köra på detta vis eller e det så att ni mer tourar landskapet, i måttliga hastigheter o med hög beredskap?
Jo en del här kör som er typ första veckan. Sen lär dom flesta sig o köra snabbare.
 
Hur jag kör????

Enligt vissa kör jag som en idiot, tycker andra att jag kör bra.
Medans vissa tycker att jag kör för fort tycker andra att jag kör för sakta.

Själv tycker jag att jag kör bra, men som en idiot. Fast jag har ju koll på läget, nästan jämt. Men ibland kör jag förjävligt.
Men oftast bra. Nästan jämt.



Kanske!?


Mathias
 
P-E skrev:
Skillnaden mellan en 954 och en R1 04 är inte enligt min mening så stor. Skulle nöja mig vilken som helst. Att R1:an passar dig bättre kanske är en ren tillfällighet. 954:an kanske passar någon annan bättre. Båda är ju två hojar som är så pass bra så det är en smaksak. Iallafall för de som kör på vanliga vägar.

Men en gammelgixxer och en 00-05 gixxer märker ju alla skillnad. Då handlar det mer om teknik och prestanda än om körstil och kroppsform och sådana saker.

Tänkte ung. som du innan jag bytte, det e en jävla skillnad, även om man hoppar över effekten...
 
Blå R1 skrev:
Tänkte ung. som du innan jag bytte, det e en jävla skillnad, även om man hoppar över effekten...

Okej. Eller jo, klart du märker skillnad. Jag hade nog inte märkt så stor skillnad för jag kan ändå inte pressan någon av maskinerna till max i kurvorna. Så jag märker nog inte så stor skillnad i väghållning.

Skillnade borde isåfall vara STOR mellan en gammelgixxer och en ny hoj. Det var det jag vill få fram, att man visst sätter ribban efter vilken hoj man har. Man anpassar hastiheten både efter väg, hoj och trafikmängd. Plus massa andra faktorer, dock är väl de där bland de viktigaste,
 
P-E skrev:
Okej. Eller jo, klart du märker skillnad. Jag hade nog inte märkt så stor skillnad för jag kan ändå inte pressan någon av maskinerna till max i kurvorna. Så jag märker nog inte så stor skillnad i väghållning.

Just så tänkte jag, innan...
O då kan jag verkligen inte gå till max på någon hoj alls..
Men den satt som hand i handske redan när man kastade i tvåan för första gången..


Men visst ett stort hopp som du beskrev måste nästan vara som en annan värld..
Men även mellan två år o olika modeller e det större skillnad än vad jag trodde..
 
vanligtvis sticker jag ut en tur för att rensa hjärnan efter jobbet och då testas ofta gränsen för vad jag klarar av men det är långt kvar till vad hojen klarar så än så länge är det ingen större risk att slita ut knäpuckarna men okey jag har kört ifrån sportcyklar likväl som jag har blivit ifrånåkt av glidare får la stryk när jag berättar det här men blev ifrånkörd på en kurvig 70 väg av en herre på en intruder 1500 jisses mannen skrapa fotpinnarna i varje kurva men sicka spårval jag lärde mig mycket på den turen
 
Back
Top