Hur kör du i trafiken?

Jag

• Antal röstningar
    0
Kul att läsa om alla som försöker bättra på sitt samvete, och tycker att det egentligen borde vara lagligt att köra 200 så länge man har koll.
Själv så blev jag stoppad av lasermannen och jag får vänta ytligare en månad på att få tillbaka kortet trots att jag saktade ner för utfarter innan han sköt mig :). Så enligt sh-moralen har jag ju skött mig exemplariskt...

Kul att läsa om alla som försöker bättra på sitt samvete, och tycker att det egentligen borde vara lagligt att köra 200 så länge man har koll.
Själv så blev jag stoppad av lasermannen och jag får vänta ytligare en månad på att få tillbaka kortet trots att jag saktade ner för utfarter innan han sköt mig :). Så enligt sh-moralen har jag ju skött mig exemplariskt...
Autobahn har sträckor med fri fart, där får man själv använda sitt eget omdöme helt lagligt, jag har kört +270 flera gånger utan att förintas.

Bra att du saktade ner och stannade, du är en förebild numera.... kanske...

Kör efter eget huvud, oftast inte lagligt men visar respekt för medtrafikanter och boende längst vägarna.

Hornen växer när man sätter sig på hojen, samtidigt gör rädslan det oxå.

Dömmer dock inte andra för hur dom kör eller vad dom använder sina hojar till. Dom flesta kör med huvudet även om det anses som outlaw, iaf dom jag kör med. :)

Tjej med horn? Jävlar... Du måste vara poppis bland mc-killar.

Det har du faktiskt. Men den modifikationen att du ska inte tycka att du har koll, du ska HA koll. Om alla vi fortförare skulle sköta oss, utan tillbud eller olyckor, skulle det kanske skicka en signal till våra makthavare att vi behöver nya fartgränser som överensstämmer med förarna som kör efter sin, vägens och omgivningens beskaffenhet.

Last edited:
Det är nog omöjligt. De är ju Rossi... :rolleyes:

Jo detta är inte helt ovanligt, frågan är hur man ska få dom att förstå att dom borde köra i en långsammare grupp om dom nu inte hänger med i tempot på krokvägarna.

Hmm, nu vet ja faktist inte vad andra i "gruppen" tycker om min körning, (hade ju varit bra att veta, dom jag kört med får gärna berätta) men har ju tyvär lite av den körstilen på allt för små vågar, hänger ju inte med RR-hojarna i svängarna, och brukar plocka igen mellanrummet på rakan efter.. (När en rr-hoj skrappar knä, skrapar jag generatorkåpa!:( )

Men sen brukar jag inte köra Onsdagsgazzen heller, utan hänger med på dom andra och där e ju bara en grupp!:tungan

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back