Hur köpa racehoj (utomlands)?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag är på jakt efter en ban/racehoj, och har gått igenom annonser lite överallt, både här och utomlands. Men jag har lite svårt att hitta något vettigt, och dom objekt som verkar vettiga är åt skogen för långt bort. Jag är sugen på en några år gammal litershoj, helst Suzuki, men såna verkar inte växa på träd :( I synnerhet om man inte vill betala hur mycket som helst :rolleyes:
Men, många köper ju banhojar utomlands. Hur gör ni? Åker ni 150 mil enkel resa, å chansar på att säljarn inte snackar skit? Eller beställer ni med DHL å verkligen hoppas att säljarn är ärlig? :va
Sen är jag väldigt osugen på att köpa en stulen hoj! :mad: Hur kollar man sånt med banhojar? En del hojar är ju bara avställda, men finns i registret så att säga, men många gånger står det ju oreggbar. Hur kollar man att det verkligen är en ärlig hoj, i synnerhet utomlands? :va

Liter hoj

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=19873

Bättre & billigare än så här blir det knappast...

& ringer du honom IDAG... kanske han kan ta med den hit, han har köpt min Kawa och hämtar den på Måndag.

Annars kan jag enl. min erfarenhet säga : Det finns inga genvägar, kolla ALLTID på en hoj innan du köper.

Ett undantag kan vara om någon du känner säger säljaren är bra.

Jag har köpt hojar osett.
R1 från Marcus Barth... Motor kändis från Tyskland, blev blåst...
EN bra hoj, men inte den historia eller utrustning vi han sagt...

Köpte även skåneligans hoj utan att kolla på den, men då har jag ju träffat/sett dom på banan i 2-3 år, och tror knappast dom skulle blåsa någon.

Om du ringer om hondan ovan, och den inte är som utlovat, behöver du ju inte köpa hojen, men ÄR den som han sagt och han fraktat hojen till dig... måste du vara beredd att köpa.

Bara mina 5c
//
Benny
//
Benny

Kan ju vara värt att notera att priset på hojen ovan är i DKK. Alltså ca. 66000:- SEK.

Sådär, då är ett problem löst = brist på banhoj, och ett annat införskaffat = banhoj :D
Det känns som mitt livs sämsta inköp, det kommer bara kosta en massa pengar, tid, smärta och ork. Men fan va jag ser fram mot det! :) Akta er för en R1 med LGF-skylt på banorna nästa sommar! :fakta :hihi

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...