Hur justera flotörhöjden?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Min ktm 950 går skitdåligt när jag kör bakhjul. Den blöddrar och tappar kraft och så. Snittförbrukningen ligger på 1,2 liter milen. Det är typ dubbel så mycket som alla mina tidigare hojar dragit.
Lelles sa att jag skulle kolla på flotörerna. Hur gör man för att kolla så att dom står rätt? Jag har bifogat en bil från mekmanualen där det står hur man ska göra men jag har inget sånt specialverktyg. Måste väl gå att kolla i alla fall på något sätt?

Bifogat

• carburator.JPG
    carburator.JPG
    58.4 KB · Visningar: 100
Du måste ha reda på måttet, exempelvis det mått som den avbildade tolken mäter: från botten på resp flottör till packningsytan.

Att de inte nämner ngt mått i din originalbok beror säkert på att de vill sälja tolken. Men i en bok typ Haynes brukar måtten stå.
Har du tur är det ngn här som har ett korrekt mått åt dig.

Mvh
Jörgen

Ja just det. Nu fattar jag vad dom menar när du skrev ditt inlägg. Jag kollade på de tekniska specifikationerna på min hoj och detta mått går inte att hitta någonstans. Jag vet dock att förgasaren heter Keihin cvrd 43. Ska det alltid vara en viss flotörhöjd i en keihin cvrd 43 förgasare eller beror det på vilken hoj den sitter på?

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret