Hur jag monterade iPhone-hållare

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Här kommer en liten beskrivning på hur jag montera min ihpone hållare på mc:n. Har fortfarande inte provkört så kan inte säga att detta sätt e 100% rätt men verkar väldigt lovande.
bild8.jpg
Så här ser min iphone hållare ut på baksidan. Den har ett fäste som man sätter runt styret t.e.x. Tyvärr har vi inte så mycket på våra sporthojar. Jag har alltså monterat av ena halvan av fästet.
bild6.jpg
Så här skal det se ut efter man monterat av ena halvan.
bild.jpg
Detta är skruven som satt på fästet som jag montera av.den tar man vara på.
bild7.jpg
Här är samma skruv som jag skärt bort flänsarna i änden.kommer längre fram i beskrivningen varför dom skal skäras bort.
bild 2.jpg
Här har ni pluggen som sitter i styrkronan. denna har jag monterat av o borrat ett litet hål i.Som jag sen tar skruven som satt i iphone hållarens fäste o skruvar igenom.innan jag satte i skruven så har jag lagt till lite kontakt lim för lite ex bra fäste.
bild4.jpg
Så här skal det se ut efter. Nu e det bara o skruva fast skruven i sitt fäste på iphone hållaren o sen trycka tillbaka pluggen med iphone hållaren tillbaka på styrkronan på mc:n
bild3.jpg
Och vips så va det klart. Hoppas att detta håller;) Som jag skrev i början detta är inte testat än men skal försöka komma ut under morgon dagen o köra en sväng självklart utan mobben i då.Sen återkommer jag me svar hur det funkar.:tummenupp

Last edited:
om det finns nån som redan försökt me detta o det inte har hållt så får ni gärna förvarna:tummenupp

nu har jag vart ute o kört som en galning:D sitter som berget:tummenupp för er som är intresserade:va

Jaja, vi förstår att du vill ha kommentarer om hur duktig du är o att vi bara måste göra likadant osv.

Haha nee riktigt det va ju inte tanken:) tanken va att kag ville dela med mig av detta tyckte det funka skit bra. Sen om du gör på detta sätt eller ej spelar ju intr mig nån större roll... Jag komentera för att det skulle visas igen.. Men det tror jag nog du fatta!

Ser ju bra ut .. själv blir det till att försöka på mig att bygga någon form av vinkel från styrkronan och in under rutan.
Men ungefär samma typ av hållare (kjell o company grejen jag såg i någon tråd här )

Men funderar mest på hur dom som tar ström från tex tutan koppla på sig. Vid tutan eller försöka följa den längre bort ? kanske inte går att koppla direkt vid tutan i alla fall utan att bryta sönder något och det vill man ju inte :va

Ser ju bra ut .. själv blir det till att försöka på mig att bygga någon form av vinkel från styrkronan och in under rutan.
Men ungefär samma typ av hållare (kjell o company grejen jag såg i någon tråd här )

Men funderar mest på hur dom som tar ström från tex tutan koppla på sig. Vid tutan eller försöka följa den längre bort ? kanske inte går att koppla direkt vid tutan i alla fall utan att bryta sönder något och det vill man ju inte :va

Tutlur? :fakta

Själv tog jag en plåtbit och bockade till och skruvade fast i samma skruv som till bromsvätskebehållaren.

iPhonehallare.jpg

Jag tog ström från batteriet.. Va lite skeptisk till en början i och med att strömmen ligger på hela tiden, men hittills är inte
Mitt batteri urladdat o den har suttit på i en vecka nu ungefär. Kan du ladda utan att ha på tändningen samtidigt me om man står stilla nån stans..

Är det hållaren från kjell o comp ?

Vems hållare e det du undrar om? Min va nån billig grej jag beställde på ebay. Kosta nån hundring bara.. Skal va vatten tät. Prova spola lite vatten på den när jag fick den o lite vatten kom det ju faktiskt in. Dock har jag kört under heligen längre sträckor genom flera regn skurar o den e ju skyddad av framkåpan så det blir ju inte så blött just där.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti