Hur j-a tajt måste skinnet sitta??

Larsa97

Mygg-jagare!
Gick med
9 Apr 2004
Hoj
SV1000S -05
Har införskaffat ett par nya Alpinestars "Track pant" stl 52. Provade i affär med att "falla ner på knä" och konsulterade även personalen som tyckte storleken verkade bra... Men nu när jag ska ut och åka och sätter mig på hojen med skarp benvinkel känns det rent ut sagt för jävligt! Det stramar, främst över knän och lår (lite i midjan erkännes) och halva bakdelen blir synlig... Någon aktiv körning men knäskrap är det inte tal om eftersom jag inte kan röra knäna ut från tanken...

Måste det sitta så j-a tajt i början eller är det lika bra att sälja/byta till en större storlek? Någon som har samma erfarenhet?

Låter lite väl tight prova en modell större :)och provsitt på en hoj i butiken också så e de lättare att känna efter men man tycker ju att personalen borde ha koll :va

Det låter som du har fått rätt strl även om det sitter j*vligt tajt när det är nytt....samma känsla får jag varje vår konstigt nog men efter några mil eller en bandag sitter det perfa!

/

Tight

Larsa97 skrev:
Har införskaffat ett par nya Alpinestars "Track pant" stl 52. Provade i affär med att "falla ner på knä" och konsulterade även personalen som tyckte storleken verkade bra... Men nu när jag ska ut och åka och sätter mig på hojen med skarp benvinkel känns det rent ut sagt för jävligt! Det stramar, främst över knän och lår (lite i midjan erkännes) och halva bakdelen blir synlig... Någon aktiv körning men knäskrap är det inte tal om eftersom jag inte kan röra knäna ut från tanken...

Måste det sitta så j-a tajt i början eller är det lika bra att sälja/byta till en större storlek? Någon som har samma erfarenhet?

BANTA????
:rofl :hihi :)

Närå... Brudarna gillar när det är tight...Flytta fotpinnarna bara :=)

Nysse skrev:
Det låter som du har fått rätt strl även om det sitter j*vligt tajt när det är nytt....samma känsla får jag varje vår konstigt nog men efter några mil eller en bandag sitter det perfa!

/
Ok, det ska alltså kunna töja ut sig ganska rejält. Det är väl bara att fortsätta pinan :(

Iceberg skrev:
Om det sitter "satan" kan du prova att blöta byxan, sedan använder du det tills det torkat. Brukar funka.
Tack för tips, badkar nästa... På tal om blöta, ska man behandla skinnet med något?

Larsa97 skrev:

Du har fått rätt storlek. De töjer sig, jag lovar.

No worries, mate. :)

Jag använde 30 min till att försöka rulla igång en hoj, sen satt mitt tidigare väldigt tajta skinnställ perfekt! :)

:hihi alltid lika roligt med nya skinnställ.........

Det skall sitta som ett korvskinn när det är nytt....ja jag vet de e' jobbigt men efter "några" timmars körning så lovar jag att det kommer att sitta bra, håll ut :tummenupp

Larsa97 skrev:

utan ryggskyddets stadiga midjeresår betvivlar jag att jag skulle komma i mitt rättså nya ställ. men man sitter rak i ryggen iallafall, böjer inte på fel ställe så man får ont, för det går bara inte. :banana

Throttlejunkie skrev:
:hihi alltid lika roligt med nya skinnställ.........

Det skall sitta som ett korvskinn när det är nytt....ja jag vet de e' jobbigt men efter "några" timmars körning så lovar jag att det kommer att sitta bra, håll ut :tummenupp
Faan, känns fortfarande inte bra efter två veckor.. :( På bredden sitter det ok men det är för kort mellan baken och knäna (precis som mina Goretex, att man aldrig lär sig!). Ingen som har omvänt problem och vill byta?

Larsa97 skrev:
Faan, känns fortfarande inte bra efter två veckor.. :( På bredden sitter det ok men det är för kort mellan baken och knäna (precis som mina Goretex, att man aldrig lär sig!). Ingen som har omvänt problem och vill byta?
min brallor sitter slappt som fan i arslet å låren :) funkar det att blöta dem och torka dem varmt å snabbt för att dem ska krympa utan att förstöra skinnet???

Davidk skrev:
min brallor sitter slappt som fan i arslet å låren :) funkar det att blöta dem och torka dem varmt å snabbt för att dem ska krympa utan att förstöra skinnet???
Låter nog kört.. Har du stl 54 kan du få byta till mina 52:or!

Larsa97 skrev:

Testade du att blöta det?

Prova att ställa dig i duschen och duscha lagom varmt, gör sen lite stretchövningar och töj ut stället ordentligt överallt.
Brukar funka. :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...