Hur inte knäcka hojen vid stunts??

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Vad bör man göra för moddar om man inte vill knäcka hojen helt vid stunt körning? Är ju inte så speciellt bra så det lär nog bli lite misstag om man skall öva :rolleyes:
 
bebbe skrev:
Vad bör man göra för moddar om man inte vill knäcka hojen helt vid stunt körning? Är ju inte så speciellt bra så det lär nog bli lite misstag om man skall öva :rolleyes:


Köp en du har råd att knäcka.
 
bebbe skrev:
Har redan en. Men det hade varit kul att köra med den mer än tio minuter när första vurpan kommer :rolleyes:

Vilken av dom ska du köra med då? Det håller länge bara du inte kör som en idiot. Jag har inte haft ett fel på min.
 
Rigge skrev:
Vilken av dom ska du köra med då? Det håller länge bara du inte kör som en idiot. Jag har inte haft ett fel på min.

Min R6 är ju mest sliten så det blir nog den. Sedan så tycker jag att XT;n är roligast så som det är nu.
 
bebbe skrev:
Har redan en. Men det hade varit kul att köra med den mer än tio minuter när första vurpan kommer :rolleyes:

Se till att första vurpan kommer snabbt bara! Sen bryr du dig inte längre.

Och ju mer du vurpar ju mindre bryr du dig om det kosmetiska.
 
bebbe skrev:
Min R6 är ju mest sliten så det blir nog den. Sedan så tycker jag att XT;n är roligast så som det är nu.

Motorbur är nog inte helt fel. Sen bör du nog förstärka bakramen om du ska ha skena och grejer. Iallafall om R6 är lik R1 i konstruktionen.
 
RoLLER skrev:
Se till att första vurpan kommer snabbt bara! Sen bryr du dig inte längre.

Och ju mer du vurpar ju mindre bryr du dig om det kosmetiska.

Dagens sanning.... De ska ju trots allt användas
 
appropå en joh man har råd att knäcka, nån som vet en billig(max 30k) hoj som är bra/kul att lära sig wheela å så med?
 
stoppa undan en hel påse pengar, det går sönder mer än vad man tror i början
 
GIXxXER skrev:
stoppa undan en hel påse pengar, det går sönder mer än vad man tror i början

Japp, det är det jag antar. Har massa prylar liggande till hojen iaf. Sedan om den ser illa ut spelar ingen roll!! Den är som sagt ful redan nu! I övrigt kan jag tänka mig att man kan andvända de vanliga knepen med puckar på hjulaxlar mm. Vet inte hur det är med styret?? På R6 finns det ju en liten M8 bult (tror det är M8 iaf) som skall hålla varje styrhalva på plats. På vissa rejs hojar ser man att de plockar bort dessa för att om man vurpar så vrider sig bara styret på gaffelbenen utan att styret knäcks. Antar att detta visserligen bidrar till buckor i tanken men det spelar inte heller någon roll på min R6 för den är redan bucklig. Vet någon om man kan andvända sig útav likande knep någon annan stans på hojen??
 
bebbe skrev:
Japp, det är det jag antar. Har massa prylar liggande till hojen iaf. Sedan om den ser illa ut spelar ingen roll!! Den är som sagt ful redan nu! I övrigt kan jag tänka mig att man kan andvända de vanliga knepen med puckar på hjulaxlar mm. Vet inte hur det är med styret?? På R6 finns det ju en liten M8 bult (tror det är M8 iaf) som skall hålla varje styrhalva på plats. På vissa rejs hojar ser man att de plockar bort dessa för att om man vurpar så vrider sig bara styret på gaffelbenen utan att styret knäcks. Antar att detta visserligen bidrar till buckor i tanken men det spelar inte heller någon roll på min R6 för den är redan bucklig. Vet någon om man kan andvända sig útav likande knep någon annan stans på hojen??

det första som brukar gå är styrstopparna på underkronan vilket inte är kul. jag löste detta med att sätta bultar i ramen som träffar övre gaffelröret innan styrstopparna tar i. bakramen är numera kraftigt uppsvetsad. jag har lyckats paja övre gaffelkrona 2 gånger bara för att bultarna i underkronan inte har varit tillräcklgt dragna, tänkte lite som du. annat som går i sönder är växelpedal, fast den behöver man knappast när man tränar långsammt skit. bromspedal, fotpinneplattor, styrhalvor, kåphållare, hardu reglage kvar på hojen så kommer dessa oxå att gå åt helvete förr eller senare. men som sagt, det är värt det när man väl vurpar mindre. r6an får du doch dreva en hel del, köp ett 62 kuggars drevämne hos turingbutiken så är du in the game :yoparty

du kan ju oxå se hur du inte ska göra genom att ladda ner renderpaingame från min sida :D

jo just det, vet inte hur bra det är med puckar ute vid hjulaxlarna, det blir ju en otrolig kraft där utevid, kan nog förstöra mer än vad det gör nytta
 
Hojen kommer ta massor av stryk, så är det bara. Alla möjliga (och omöjliga) saker går sönder, ramlar isär och strular.
Men det är värt varje spänn!!! :rock
 
GIXxXER skrev:
stoppa undan en hel påse pengar, det går sönder mer än vad man tror i början

Det enda jag lagt ut pengar på i år är ett bromshandtag tror jag, och det gick sönder i lastbilen på vägen hem... Nu när jag tänker efter så fick jag ett begagnat gratis. Det beror ju lite på hur man kör också.
 
Rigge skrev:
Det enda jag lagt ut pengar på i år är ett bromshandtag tror jag, och det gick sönder i lastbilen på vägen hem... Nu när jag tänker efter så fick jag ett begagnat gratis. Det beror ju lite på hur man kör också.


Jo, men du kan ju "det här med att stunta" så du vurpar väl inte så ofta?

MVH Martin
 
glenoyne skrev:
Jo, men du kan ju "det här med att stunta" så du vurpar väl inte så ofta?

MVH Martin


Har inte vurpat såmycket över huvud taget, men jag fegar rättmycket också... blir billigare och gör mindre ont, men jag kommer ju aldrig bli så värst bra heller :lol Men iofs så fick förra hojen ta mycket stryk, men hade jag haft rätt cykel från början hade det nog gått bättre. En ZXR 750 kräver alldeles för våldsam körning.
 
Mr. Red skrev:
appropå en joh man har råd att knäcka, nån som vet en billig(max 30k) hoj som är bra/kul att lära sig wheela å så med?

borde man inte kunna få en cbr900rr-92:a för dom pengarna?
köper du en som är lite luggsliten borde du komma under det...
inte för att jag vet hur dom är att köra på slangen med... men dom är relativt lätta och starka..
mitt tips iallfall
//droopfy
 
GIXxXER skrev:
det första som brukar gå är styrstopparna på underkronan vilket inte är kul. jag löste detta med att sätta bultar i ramen som träffar övre gaffelröret innan styrstopparna tar i. bakramen är numera kraftigt uppsvetsad. jag har lyckats paja övre gaffelkrona 2 gånger bara för att bultarna i underkronan inte har varit tillräcklgt dragna, tänkte lite som du. annat som går i sönder är växelpedal, fast den behöver man knappast när man tränar långsammt skit. bromspedal, fotpinneplattor, styrhalvor, kåphållare, hardu reglage kvar på hojen så kommer dessa oxå att gå åt helvete förr eller senare. men som sagt, det är värt det när man väl vurpar mindre. r6an får du doch dreva en hel del, köp ett 62 kuggars drevämne hos turingbutiken så är du in the game :yoparty

du kan ju oxå se hur du inte ska göra genom att ladda ner renderpaingame från min sida :D

jo just det, vet inte hur bra det är med puckar ute vid hjulaxlarna, det blir ju en otrolig kraft där utevid, kan nog förstöra mer än vad det gör nytta

Tackar för tippsen :tummenupp Grymmt mycket värt att inte behöva göra om ALLA misstag som andra har gjort :tungan
 
bebbe skrev:
Tackar för tippsen :tummenupp Grymmt mycket värt att inte behöva göra om ALLA misstag som andra har gjort :tungan

fälgarna går oxå på löpande band, skaffa dig en billig fälgriktare. jag riktade fälgar en 4-5 gånger förra året och de måste riktas igen inför denna sessongen. däcken håller inte länge :rolleyes: , kom på att när man slår sönder vänster motorkåpa så rinner all oljan ut, låt hojen ligga kvar en stund då oljan tar med sig allt spån. eftersom detta händer ganska ofta så köp ingen dyr olja. ett släp eller skåpbil är a och o, skittrist att inte komma hem plus att du vågar knappt prova något nytt om du vet att du inte kommer hem.

när det är varmt ute så är det omöjligt att ha skinnställ på sig, man förlorar ker vätska än man hinner dricka, skaffa knäskydd och någon form av saftyväst. du behöver rörligheten. lär dig att offra hojen vid krasch, du skadar dig mer om du försöker rädda skiten. liten förbandslåda :tummenupp
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top