Hur i helvete

Andersflygare

Andersflygare
Gick med
27 May 2005
Hoj
GSXR1100-93 GSX1100EF INTRUDER 1400-00
hur fasen får jag på förknasarna på en gsxr 93....har hållt på hela jävla natten....finns det nåt speciellt sätt på den burken.....det verkar stört omöjligt att få på luftburken....fram går bra men bak......o kan man sätta trattar på dom gasarna dom skall ju av igen o jag vill inte ha det helvetet
6 timmar till sen blir det containern på jobbet för den cykeln...faktiskt

Andersflygare skrev:
hur fasen får jag på förknasarna på en gsxr 93....har hållt på hela jävla natten....finns det nåt speciellt sätt på den burken.....det verkar stört omöjligt att få på luftburken....fram går bra men bak......o kan man sätta trattar på dom gasarna dom skall ju av igen o jag vill inte ha det helvetet

jag smorde in mina trattar med lite såpa väldigt lite sen gled det på,,,min hoj e iofs en fzr men jag hade lite problem jag med innan jag kom på det med såpan,,lycka till

JaDeM skrev:
jag smorde in mina trattar med lite såpa väldigt lite sen gled det på,,,min hoj e iofs en fzr men jag hade lite problem jag med innan jag kom på det med såpan,,lycka till

Siliconspray från biltema eller macken. Bättre för gummit, sitter kvar längre och mjukar upp.

/HW

Andersflygare skrev:

Vart jobbar du? Vart finns containern? :)

Och du, lyssna inte på HW.....kan aldrig vara så att han talar av erfarenhet :rolleyes:

värmepistol......?........jag vill använda luftvärnskanon på fanskapet

hhmm....nån som gjort det på en sådan burk.....e det en speciell ordning kanske......trä på fram först.....eller bak.......eller nåt...e det lättare att vara två....tvångsrekrytera nån på gatan för operationen...det verkar vara omöjligt att få fram luftburkshelvetet så att man ens kan trä på skiten.....nån som har en haynes med nåt tips i ?..?....??...sorry containern står på säkerhetsklassat område så där fick du tji......och den gode herr Suzuki skall först få träffa herr snöslunga 575 hästars som vi har på fältet innan han får vila om han inte samarbetar....har kört en stor trycktvätt i den så jag vet vad som finns kvar sen (oavsiktligt)......o nån som satt KN trattr på en 93....funkar det....vore bättre för framtida blodstörtningar

Last edited:
Hehe. Jag hade av o på mina fuggar på min gsxr -92:a ungefär 20 ggr om dan när den strulade som mest, sällan har jag varit så arg. Se till att klämmorna är _HELT_ utskruvade. Det underlättar en hel del och glöms lätt. Sitt på hojen och rucka på hela burken så tryck så kommer den o glida på! :)

/ Hannes

Har du släppt lös luftburken? Börja fäst förgasarna i insugsgummina(motorn). Sen trär du på luftburken på förgasarna. Smeta in gummina med någon typ av glidmedel, tex fett, såpa, kedjespray mm. Jag tar det som finns närmast till hands.

Det kan vara lite bökigt första 3 gångerna men sen har man lärt sig. :)

Ok....jag ger helvetet kvällen o sena natten.........blir det inget resultat så sätter jag ett hagelskott i fanskapet

fick efter mycket blod o gapande o bankande på väggarna med en hammare på skiten........varvid flottören hängde sig o dränkte allt med bensin o blandade ut nypåfylld 600 kr olja .......det var nära att tändstickan kom fram
bara av med dom igen.....o skruva isär.......då gick två skruvar runda......

Minns inte riktigt men en klassiker är att montera gummina mellan fugge och luftburk genom att prega in dem genom och montera dem den vägen!
/fredde

Andersflygare skrev:
fick efter mycket blod o gapande o bankande på väggarna med en hammare på skiten........varvid flottören hängde sig o dränkte allt med bensin o blandade ut nypåfylld 600 kr olja .......det var nära att tändstickan kom fram
bara av med dom igen.....o skruva isär.......då gick två skruvar runda......

Du råkar inte vara besöksmottagare på din säkerhetsklassade arbetsplats ?
Isf skulle jag kunna ta med en egen pall och ett gäng folköl och sitta och titta på när du mekar. Du verkar ha trevligt i garaget. Och sedan kanske jag t.o.m kan få följa med ut och titta på när du skjuter cykeln i sank och därefter kör över den med snöslungan...

//Peter

Jag smorde på lite motorolja, sedan hade jag en byggstrålkastare (1500w varm!) i garaget som jag ställde framför plasten/gummit i ett par minuter.

Sedan var det inga probs!

tror vaken cyklen eller han vertyg mår bra i hans händer :arsele

skruvar gör jag hemma ........hade jag gjort det på flygfältet hade nog grejorna varit skrot för länge sen

Andersflygare skrev:
skruvar gör jag hemma ........hade jag gjort det på flygfältet hade nog grejorna varit skrot för länge sen

Då kanske det blir ändå lättare att få tillträde ???

Kan nog ragga tag i en videokamera oxå, och följer du tipsen härovan lär det ju finnas bra belysning i lokalen...
Papa Bear "Jag smorde på lite motorolja, sedan hade jag en byggstrålkastare (1500w varm!) i garaget som jag ställde framför plasten/gummit i ett par minuter.

Sedan var det inga probs!"

//Peter

man kör inte över det med slungan....man kör det i slungan.....den e byggd på en militär terrängbil.....tg40 å har en egen v8 550 hästars till slungskruven......så prylar som man råkar stoppa i gör en vacker 30 meters båge ut till höger......mycket som råkar hamna där vintertid.......banljus......elplintar.....en å annan hare........banchefens Saab.....ujuj....hhmm.,...ja men den e snygg utan bakdel....sluta gapa på mig

Tror att det var värt att köpa helt nytt= här är nycklarna, kommer o hämtar skiten när vi pratar samma språk igen :D :D :D :D :D

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN