Hur i ... får man msn att sluta fråga

Om du installerar nästa version så kommer den säkert att sluta fråga ;-)

(du kanske inte vill ha nästa version...)

Kan man inte bara klicka där det står att man ska klicka för att uppdatera och sen kunna välja nej eller avbryt? o hoppas på att det försvinner..

Kan man inte bara klicka där det står att man ska klicka för att uppdatera och sen kunna välja nej eller avbryt? o hoppas på att det försvinner..

:3freak Näh

Det lär inte fungera.

Men det kanske finns någon inställning någonstans.

Har inte MSN själv men en googling skall jag väll kunna bjuda på.... il be back

Här har du två länkar som hjälper dig! :tummenupp

Du får hacka lite men det kanske det är värt, ingen rocketsience ;)

http://v2.tlab404.com/articles/detail.asp?iFaq=364&iType=20

http://forums.ngemu.com/software-di...able-windows-live-messenger-update-alert.html

Last edited:
Kapar tråden med en snarlik fråga... Nyaste msn gillar jag inte! Man kan hämta äldre versioner men såfort man installerat vägrar de köra eftersom man inte har den senaste... Kan man komma runt det på något sätt så man kan installera och köra en äldre version?

Jo eller så kan man ju köra Volvo Amazon istället för Ferrari. :tummenupp

Eller så kör man Ferarri och finner efter en service att dom har lackat om den, bytt fälgar och flyttat ratten till andra sidan, och det finns ingen möjlighet att få tillbaka den som den var innan... :hihi

Posta en skärmdump när du kör webkamera med pidgin.

Funkar inte det i pidgin så ber jag så hemskt mycket om ursäkt.
Jag har iaf inte saknat något i pidgin, så iaf i mitt fall så är det en bättre programvara. Ungefär som att en del gillar amazonen bättre än ferrarin.

Kan tyvärr inte post någon screenshot på det.
Har aldrig, och kommer aldrig att använda webcam i något IM-prog.
Kameran i locket har jag tejpat över med gaffatejp. Kort tar jag med en riktigt kamera.

Funkar inte det i pidgin så ber jag så hemskt mycket om ursäkt.
Jag har iaf inte saknat något i pidgin, så iaf i mitt fall så är det en bättre programvara. Ungefär som att en del gillar amazonen bättre än ferrarin.

Kan tyvärr inte post någon screenshot på det.
Har aldrig, och kommer aldrig att använda webcam i något IM-prog.
Kameran i locket har jag tejpat över med gaffatejp. Kort tar jag med en riktigt kamera.

Fan. Det där var egentligen ett väl dolt rop på hjälp. Min morsa kör linux med pidgin och hon tjatar om att jag ska hjälpa henne fixa så att hon kan se min lillgrabb i webkameran och vice versa. Jag orkar inte sätta mig in i ifall det finns en msn klon för linux som kan köra webkamera så jag hoppades att nån skulle posta en skärmdump när det görs :D

Fan. Det där var egentligen ett väl dolt rop på hjälp. Min morsa kör linux med pidgin och hon tjatar om att jag ska hjälpa henne fixa så att hon kan se min lillgrabb i webkameran och vice versa. Jag orkar inte sätta mig in i ifall det finns en msn klon för linux som kan köra webkamera så jag hoppades att nån skulle posta en skärmdump när det görs :D

Hmm, vad gäller webcam & pidgin så verkar det tyvärr kört:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=628358

Kapar tråden med en snarlik fråga... Nyaste msn gillar jag inte! Man kan hämta äldre versioner men såfort man installerat vägrar de köra eftersom man inte har den senaste... Kan man komma runt det på något sätt så man kan installera och köra en äldre version?

Det går att köra äldre versioner.
Installera MSN 7.5 till exempel, leta sedan rätt på exefilen och högerklicka, välj kompabilitetsfliken och kör i kompabilitetsläge windows2000.

Då går det att köra MSN 7.5 utan problem och utan uppdateringar.

Webbcam i Linux?
aMSN verkar ha stöd för webbcam, det är dessutom väldigt likt vanliga MSN
Själv kör jag Ubuntu, som kommer med Pidgin i standard installationen, men jag föredrar aMSN ändå.

Dessutom har jag nu meckat in Spotify på min Ubuntuburk, inte för att jag använder det själv så mycket, just nu saknar jag inget i Linux som finns i Win.

Skype's linux klient har video stöd, men sen om det finns drivare för din mammas webcam eller inte låter jag vara osagt, men eftersom det är linux finns det säkert där ute i cyberspace nånstans. Hon kan iaf kolla på din unge med skype'n men vinka till den kan bli lite svårt :P

Simma lugnt

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...