Hur hittar jag orsaken till skrammlet??

woofes

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
inge just nu
Vet att detta är en otroligt svår fråga att svara på men jag börjar bli galen. Vid varvtal mellan 3000-4000 varv på min R1 så börjar det att skramla. Låter som en liten bricka som ligger och vibrerar mot något, låter väldigt högt och är riktigt störigt. Verkar som det uppstår oftare när motormotståndet är högre, låter inget när man bara står still på tomgången och varvar upp. Ljudet kommer framifrån strax under tanken tror jag, trodde först det var en av plattorna som sitter i styrdämparfästet som har varit löst innan, men det var det inte nu. Vet att detta ljud har uppkommit efter senaste servicen i höstas. Kan man med att åka tillbaka och klaga på servicen då något sitter löst och skrammlar?
Vore väldigt tacksam för hjälp!

woofes skrev:
Vet att detta är en otroligt svår fråga att svara på men jag börjar bli galen. Vid varvtal mellan 3000-4000 varv på min R1 så börjar det att skramla. Låter som en liten bricka som ligger och vibrerar mot något, låter väldigt högt och är riktigt störigt. Verkar som det uppstår oftare när motormotståndet är högre, låter inget när man bara står still på tomgången och varvar upp. Ljudet kommer framifrån strax under tanken tror jag, trodde först det var en av plattorna som sitter i styrdämparfästet som har varit löst innan, men det var det inte nu. Vet att detta ljud har uppkommit efter senaste servicen i höstas. Kan man med att åka tillbaka och klaga på servicen då något sitter löst och skrammlar?

Ring & lyssna med dom som har skruvat. Tror att du har 3 månaders garanti på servicejobbet (med betoning på tror).

Har så min bransch iallafall men det är ju knappst verkstad

woofes skrev:

Det låter nästan som något fel jag hade på min gamla häck. Där behövdes förgasarna synkas. Sen om det är så på din är en annan femma...

Så gott! lyckade lokalisera ljudet till styrdämparen även denna gång, en liten bricka emellan bara så den inte låg emot styrkronan så var det fixat. Tur det inte var något värre. Konstigt att Öhlinsfästet är så gjort original :confused:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti