Hur hitta hemsida??

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Viffer -98
Ja, hur hittar jag en hemsida om jag bara vet vem som står bakom den??

Inte helt säker på vad sidan/sidorna handlar om, vet inte vad den/de heter, .nu .com .se mfl, kan inte fråga personen (helt omöjligt). Det enda jag vet är vem alt. vilka som står bakom.

Går detta överhuvud taget?? :confused:

Nu får du nog berätta bakgrundshistorien till detta?

Google och smarta sökningar där du luskar fram mer information runtom personerna, verksamheten o.s.v. för att sedan kunna hitta själva hemsidan är mitt tips.

Vet du var de heter och var de bor och vad de har för intressen kanske du kan googla fram mer information om dem därifrån..

Vet du ungefär vilken branch?
Isåfall kan det tillsammans med det tidigare nämda kanske få dig in på mer nischade forum, söksidor och länksamlingar...

Någon av personerna har kanske varit inne på något annat forum och nämnt sin hemsida...

Googla genom att hela tiden kombinera den lilla information du har för att på så sätt hitta nya sökord och kombinationer.

Nu får du nog berätta bakgrundshistorien till detta?

en bekant (läs: "ingift släkting som inte går att prata med") som jag misstänker har en lite tvivelaktig verksmhet. Har iallafall tidigare funnits på nätet, men jag har aldrig sett sidan.

Google och smarta sökningar där du luskar fram mer information runtom personerna, verksamheten o.s.v. för att sedan kunna hitta själva hemsidan är mitt tips.

Vet du var de heter och var de bor och vad de har för intressen kanske du kan googla fram mer information om dem därifrån..

Vet du ungefär vilken branch?
Isåfall kan det tillsammans med det tidigare nämda kanske få dig in på mer nischade forum, söksidor och länksamlingar...

Någon av personerna har kanske varit inne på något annat forum och nämnt sin hemsida...

Googla genom att hela tiden kombinera den lilla information du har för att på så sätt hitta nya sökord och kombinationer.

Ja, det får väl bli en "google de lux" nån natt framöver när jag inte tänkt sova då.
tänkte att det skulle finnas nåt liknande som när man söker på en hemsida på tex whois.com och får fram vem som står bakom den då

Last edited:
Ge oss lite info så kan vi hjälpa till om du vill? Företagsnamn eller nåt att gå på.

tänkte att det skulle finnas nåt liknande som när man söker på en hemsida på tex whois.com och får fram vem som står bakom den då

Jag har aldrig hört talas om något register där man skulle kunna söka fram de sidor som folk äger. Bara det omvända, alltså vem äger vilken sida.

Så google är nog bästa tipset. PM:a om du vill ha sökhjälp. Tråkiga stunder kan google-snokande vara rätt kul.

Ja, det får väl bli en "google de lux" nån natt framöver när jag inte tänkt sova då.

Det får inte lagras personuppgifter i offentliga register.

Edit: Jag hjälper också gärna till kan kanske korta ner de tråkiga stunderna :)

Ge oss lite info så kan vi hjälpa till om du vill? Företagsnamn eller nåt att gå på.

Tacksam för erbjudandet, men vill helst inte att det kommer fram till personen, som inte helt omöjligt läser här ibland. Känner dock inte till mitt nick här så än är jag trygg :gnissla

det blir väl som jag trodde: jag, en stor cola och google.
Hoppades att man kunde skriva namnet på killen nånstans och få fram de hemsidor han registrerat, men men...

Jag har aldrig hört talas om något register där man skulle kunna söka fram de sidor som folk äger. Bara det omvända, alltså vem äger vilken sida.

Så google är nog bästa tipset. PM:a om du vill ha sökhjälp. Tråkiga stunder kan google-snokande vara rätt kul.

som jag trodde då. hör av mig om jag behöver hjälp. Tack

Det får inte lagras personuppgifter i offentliga register.

...i Sverige nä, men om servern/registreringsföretaget ligger utanför Sveriges gränser så gäller inte den lagen.
Sen är ju uppgifter om vem som äger en viss sida info från offentliga register.... :rolleyes:

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025