Hur har ni ställt fjädringen på era 660?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Väger 95kg och med orginal inställningarna så sjunker ju hojen snabbare än Titanic vid hårda inbromsningar.
Är väll bara att styva upp så mkt det går kan jag tro... Nån som har testat att byta till fjädrarna som ska finnas till personer som väger 80kg+?

Nja, en hårdare fjäder är inte alltid lösningen, på Mattias 660 så släppte vi på fjädern......... (han meckade, jag tittade på) så slutade den kasta av honom i kurvorna........ lite dyk får du räkna med. Tex, när man åker i Hedemora så får man släppa på compressionen för att inte handlederna ska balla ur så fort.....

Men allt är väl efter tycke å smak:)

MackeNo1 skrev:
Väger 95kg och med orginal inställningarna så sjunker ju hojen snabbare än Titanic vid hårda inbromsningar.
Är väll bara att styva upp så mkt det går kan jag tro... Nån som har testat att byta till fjädrarna som ska finnas till personer som väger 80kg+?

Tycker det känns så svampigt när man bromsar, ska man trycka ihop fjädringen för att göra en stoppie så måste man ju köra fort som f-n för att ha nån fart kvar när man får upp bakhjulet. Har inte testat så mkt än, men det är så det känns iaf.

*/ ?>
Back