Hur har ni råd med försäkringen?

polsk_dockfilm

Missis tjej som kör SM
Gick med
14 Apr 2007
Hoj
KTM 450cc
Hejsan, hoppas alla mår bra i "sommarvädret", första inlägget på denna del av forumet! Hoppas det är någorlunda rätt!

Jag är jättesugen på en sporthoj som ett komplement till min KTM, man kollar på ex. en R1 från -02/-03 men dom går ju inte att försäkra, ställer jag den på min far så får han betala drygt 10 000:- /år för en trafik (kan gå upp och ner) och det funkar ju inte tillsammans med KTM-försäkringen, skulle inte gå ändå att betala nästan 800 kr/mån...

Hur gör ni andra? Hur har ni råd med det?

Hej wdac, men blir det så mycket billigare då? Jag skulle kunna tänkte mig en R6, tycker hela R-konceptet är väldigt fina, men är det någon som vet om det är stor skillnad för ER på en R1/R6...Eller finns det fler fina alternativ? Har lite krav,m och det är att den ska ha smal bak, ingen gammal som har klumpig bak!

Hehe, det har jag reda en själv så:tungan

Tja.. man väljer hoj efter vad man har råd med för försäkring, mer eller mindre. Har man inte råd att försäkra en R1'a, då får man satsa på en annan hoj.

Edit: I övrigt arbetar jag för att kunna betala försäkring. :pannkyss

Jag betalar 6000 för halvförsäkring/helår för en R1-01..i Stockholm.Men jag är gammal och har kört länge..Men vet att försäkringen går ner rätt mycket när hojen är mer än 5 år.Speciellt dom första Rettorna är billiga i försäkring..

Hejsan, hoppas alla mår bra i "sommarvädret", första inlägget på denna del av forumet! Hoppas det är någorlunda rätt!

Jag är jättesugen på en sporthoj som ett komplement till min KTM, man kollar på ex. en R1 från -02/-03 men dom går ju inte att försäkra, ställer jag den på min far så får han betala drygt 10 000:- /år för en trafik (kan gå upp och ner) och det funkar ju inte tillsammans med KTM-försäkringen, skulle inte gå ändå att betala nästan 800 kr/mån...

så blodigt är det inte, nu vet jag ju inte din ålder men jag har en + 35 förs och betalar 369:- i månaden!! jag en R1 03.

Köp en äldre hoj. :fakta

En r1a från 98-99 borde du kunna ha råd med. de är billigare att försäkra än en en 02-03.

nackdelen med en äldre sporthoj ar äatt det oftast är mer mek och småstrul. Men när de fungerar är de lika fina på gatan som västa mega superbajken som kommer i morgon...

Visst, de har några pållar mindre, de är lite trögare att slänga runt. Men, på gata är det mer eller mindre skitsamma.
Fast, hatar man att meka så ska man ha så ny man har råd med... :tungan

Jag betalar ca 8000 halv/helår för min TLR.

:hej

betalar 1900kr för hel/månad..... kökort i 7 månader... 23år... bor i ganska stor stad... sveland som f-bolag.... sen har du daytona 675 som kostar max 12400kr hel/år om man e över 25år tror jag.....

Kör en gammal hoj.
Klassikerförsäkring (hel/hel) på Bilsport och Mc kostar ca 1400:- per år (för närvarande d.v.s).

Jag gissar att de flesta här med tusenkubikare har genomlidit samma saker som du, i alla fall har jag det.

Receptet är att man köper en cykel utan att blanda in banken för mycket och kör trafik eller halvförsäkring, efter några år är plötsligt försäkringarna lösbara även om de är svindyra.

Kruxet är att man oftast inte kan vänta när man är 23 men rätt vad det är har det gått 15 år och man närmar sig 38.

Annars kan du ta RR-licens och köpa en R1 räser billigt och bara åka bana.
Inte så dumt det heller.

Tja.. man väljer hoj efter vad man har råd med för försäkring, mer eller mindre. Har man inte råd att försäkra en R1'a, då får man satsa på en annan hoj.

Edit: I övrigt arbetar jag för att kunna betala försäkring. :pannkyss
Kanske det bästa svaret någonsin i alla dessa eviga hur går det ihop trådar :tummenupp

Jag betalar 1700:-/mån i halvförsäkring. Springer mindre på krogen under sommarhalvåret så är det problemet löst :).

Ett litet tips till dig som är ny här. Har du tänkt att ställa ett fordon på din far (skenförsäkring) så säg inte det så någon här på forumet hör för då kommer dom hata dig för livet.

Jag bryr mig inte men många andra gör tydligen det.
Lycka till :tummenupp.

Hej wdac, men blir det så mycket billigare då? Jag skulle kunna tänkte mig en R6, tycker hela R-konceptet är väldigt fina, men är det någon som vet om det är stor skillnad för ER på en R1/R6...Eller finns det fler fina alternativ? Har lite krav,m och det är att den ska ha smal bak, ingen gammal som har klumpig bak!

Hehe, det har jag reda en själv så:tungan

mindre KW eller äldre som gäller för att få ner FS premien, min R6 -01 går loss på 620:- månan å den står på mig och jag är 25år.

Jag betalar 1700:-/mån i halvförsäkring. Springer mindre på krogen under sommarhalvåret så är det problemet löst :).

Ett litet tips till dig som är ny här. Har du tänkt att ställa ett fordon på din far (skenförsäkring) så säg inte det så någon här på forumet hör för då kommer dom hata dig för livet.

Jag bryr mig inte men många andra gör tydligen det.
Lycka till :tummenupp.

kan ju bero på att sånna som skenförsäkrar bidrar till stigande premier, lika så för alla fartdårar som dundrar av på Bogan å slingerbulten.

Last edited:
kan ju bero på att sånna som skenförsäkrar bidrar till stigande premier, lika så för alla fartdårar som dundrar av på Bogan å slingerbulten.

Jag kör som en galning, borde inte ens få ha körkort :tummenupp.

:corn

Köp en ZX-12R:)
Jag betalar "bara" 1100:- i månaden för helförsäkring och bor i Stockholm. Har 170hk på bakhjulet...:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti