Hur har ni byggt om er hoj?

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Vilka mods har ni gjort för att förvandla er alldagliga sporthoj till en gatukrigare?

Själv har jag en GSXR750-ram från 85 som grund, okej, lite dussinfighter över det men den får duga...
Har stoppat i en småtrimmad 1100-motor och låtit stuka om bakramen.
Fälgar kommer från en 96:ans GSXR750, 6" och 190-däck bak, kedjan tar i däcket men vafan. Specialbeställda ISR-skivor är tyvärr ett måste i fram med dessa fälgar :(
Eftermarknadskrona och styre från ABM, omlödda kwak-6R-reglage, gsxr1000-rumpa med diodbakljus och lite annat skit.
Mycket kvar att göra, helt klart en hoj som "aldrig blir klar"....
 
Last edited:
Vilka modifierangar har gjort?
håller ju självklart med dig om att dettta kommer bli en cykel som aldrig kommer bli färdig., Började med en gsxr750w -95 som ram. styrkrona från lucas styre från min brors cross. hoppas han inte ska köra på ett tag. ha ha ha. Cykeldator är ju ett måste eftersom att ha kvar orginal mätarna såg förbannat konstigt ut med mina runda lysen. Som sagt två runda lysen från highway hawk. vet att det är bara custom grejer i den katalogen men vad gör man inte för sin sf. Orginal drev är 42 jag själv slängde på ett 52: ville ha 62 två men då måste ja göra själv som om någon vet så hör av er. Ensits cuts från kk racing med ett runt bak lyse. än så länge är det allt..
:yoparty
 
Grunden är en FZR 1000 -89.
Nybyggd bakram, kan monteras i två olika lägen för snabb växling mellan svensk- eller tyskstuk :yoparty (på dessa bilder i svenskmode....)
916-racingcuts från S-racing. Fick spackla GANSKA mycket :huvet
Undertray i rostfritt.
Egna risers på originalkrona (Tack Danne Sundström :tummenupp )
Moddad mätarkonsoll med bortkapad hastighetsmätare. Cykeldator.
Två Bates 5 3/4" framlyktor på klassiskt "fajtervis".
Egna "dogbones" för LITE radikalare styrgeometri.
Motor, fuggar och kylare från en -93:a.
Polerade fälgkanter och diverse annat trams......
Naturligtvis Kawagrön bara för att provocera :arsele
Kvar att göra: Div plock samt sadlar (Ja, den kommer att gå att skjutsa flickvännen på :tummenupp Dock blir passagerardynan lätt borttagbar. Kan dessutom tillägga att man kan bygga hoj OCH ha flickvän SAMTIDIGT!)
 

Bifogat

  • av3.JPG
    av3.JPG
    71.1 KB · Visningar: 142
  • av4.JPG
    av4.JPG
    59.3 KB · Visningar: 152
  • av5.JPG
    av5.JPG
    75.6 KB · Visningar: 202
Ja jag har beställt div saker som förhoppningsvis kommer till veckan så jag kan börja montera ihop den som "fighter" eller som tysken säger "stunt-hoj". Jag gillar både det tyska och det svenska stuket men föredrar en clean och snygg look framför en djärv och hårig som man knappt törs sätta sig på...
 
SpoonMannen skrev:
Ja jag har beställt div saker som förhoppningsvis kommer till veckan så jag kan börja montera ihop den som "fighter" eller som tysken säger "stunt-hoj". Jag gillar både det tyska och det svenska stuket men föredrar en clean och snygg look framför en djärv och hårig som man knappt törs sätta sig på...
alla har så fina polerade ramar gör ni detta själv och i så fall hur.
 
jörgen65 skrev:
alla har så fina polerade ramar gör ni detta själv och i så fall hur.

Hehe... Jo det är snyggt. Men otroligt drygt att göra... Om man ska ha utställnings-finish på den. Man börjar med ett rätt grovt papper beroende på ramens skick. Sen jobbar man sig upp mot fin-korniga papper så man får en slätt fin och repfri (i ögat) yta. Sen är det bara att gå lös med polermaskin och slipmedel tills man nått den perfekta finishen. Lycka till!!! :yoparty
 
DM skrev:
Grunden är en FZR 1000 -89.
DM, jäklar så snyggt! :tummenupp

Lägg gärna upp fler bilder så man får njuta lite. Hur mycket tid räknar du med att du lagt ned totalt på ombyggnaden?

Tysken, kan inte du också posta lite bilder på ditt bygge?
 
DM: måste bara säga att den ser verkligen übertuff ut.... blir sugen på att bygga en budget"fajter" av nån 80-talare själv. Att pendla och sånt med. :tummenupp

Gillar inte tyskstuket men din va najs som fan trots en ganska hög tail. :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top