Hur har du finansierat din 125:a?

NSR_Martin skrev:
Nej, det känns som ens egen.... Tycker jag, även om man kanske hade uppskattat hojen en smula mer om man slitit ihop allt själv, men-men....
Jag hade gärna velat få min hoj.. :D men sant.. känner nog lite mer uppskattning för den..... INTE! :tummenner .. nja man gillar inte hojar som strular annars ligger de nåt i de du säger . :)

philsson skrev:
Jag hade gärna velat få min hoj.. :D men sant.. känner nog lite mer uppskattning för den..... INTE! :tummenner .. nja man gillar inte hojar som strular annars ligger de nåt i de du säger . :)

Den strular inte, den är omtänksam. :mattias

Eller hur Martin??? :mad:

själv slet man för varenda krona. sen tog an kortet privat, hamnade runt 1500kr. allt som allt har jag lagt ut 35 000. pengarna drar iväg

xanlar skrev:
själv slet man för varenda krona. sen tog an kortet privat, hamnade runt 1500kr. allt som allt har jag lagt ut 35 000. pengarna drar iväg
Haha.. jag är uppe i samma nu. fast med NS :P hehe.. vad har du lagt så mycket pengar på. om du nu fick kortet så billigt menar jag. nåt strul me hojen eller?. :va

jobbade, handlade 1a hojen för 5k sålde den för 9500:-(nsf) handlade hoj nr 2(yamaha tzr) för 4500:- och sålde den för 11500:- handlade hoj nr 3 (nsr -01) som jag fortfarande har kvar.... någon som vill handla??? :rolleyes:

NSR_ERnsT skrev:
jobbade, handlade 1a hojen för 5k sålde den för 9500:-(nsf) handlade hoj nr 2(yamaha tzr) för 4500:- och sålde den för 11500:- handlade hoj nr 3 (nsr -01) som jag fortfarande har kvar.... någon som vill handla??? :rolleyes:
Vill bara veta vad du gav för den! :D.. haha..

Jobbade å slet ihop varenda krona själv! :tummenupp för att få ihop de som saknades så vart det plantjobb i sommras å tro mej, de va då fanimej inte kul! men när man väl fått cashen och pröjjsade den summan som man fick låna av fadern så kändes det jäkligt skönt! Bara känslan att veta: denna hoj är min, ingen kan komma och säga åt mej vad jag ska göra med den är underbar! :banana

Helt rätt.. samma känsla för mig när jag betalade av min klart ;) så gött asså.

*Foxen* skrev:
Jobbade å slet ihop varenda krona själv! :tummenupp för att få ihop de som saknades så vart det plantjobb i sommras å tro mej, de va då fanimej inte kul! men när man väl fått cashen och pröjjsade den summan som man fick låna av fadern så kändes det jäkligt skönt! Bara känslan att veta: denna hoj är min, ingen kan komma och säga åt mej vad jag ska göra med den är underbar! :banana
:fyllisar

KawaF3771 skrev:
Betalade hojen med sparade pengar och jobbade ihop... Fick körkortet i 16-års present och typ hälften av utrustningen till 17-års present :tummenupp
Men då kan du ju ge bort hojen till mig ;)

humm...ja man känner ju sej lite dum när man säjer att min fader betala hojen med service, lackering o helt ny utrustning o sen så betala morsan körkortet :rolleyes:

^XceeD^ skrev:
humm...ja man känner ju sej lite dum när man säjer att min fader betala hojen med service, lackering o helt ny utrustning o sen så betala morsan körkortet :rolleyes:

Precis som att du inte skulle ha lika roligt då.... :arsele

nej men alla människor är olika och de som bor här i kullavik och fått allt betalat, jag kan inte säga att dom är speciellt aktsamma med grejorna, jag själv vaktar "mitt" som om det gällde mitt eget liv..... :3freak

mc

Själv fick jag kortet i 16 års present och så betalade jag 5k av mc:n resten betalde mor och far.
Ganska härligt men som sagt det känns ju inte helt som att det är min egen.

Mattsson88 skrev:
Själv fick jag kortet i 16 års present och så betalade jag 5k av mc:n resten betalde mor och far.
Ganska härligt men som sagt det känns ju inte helt som att det är min egen.

Nej det känns ganska bra att veta att det är ens egen och ingen kan ta den ifrån en. iof så hotar ju mina föräldrar med det varje gång jag gör något dumt... men den är iallfall min egen :banana

Miss_Orchidee skrev:
Precis som att du inte skulle ha lika roligt då.... :arsele

nej men alla människor är olika och de som bor här i kullavik och fått allt betalat, jag kan inte säga att dom är speciellt aktsamma med grejorna, jag själv vaktar "mitt" som om det gällde mitt eget liv..... :3freak

jo klart jag har haft kul! o jag tar hand om mina grejer till skillnad från vissa som får allt "serverat"

^XceeD^ skrev:
jo klart jag har haft kul! o jag tar hand om mina grejer till skillnad från vissa som får allt "serverat"
Hur vet du att folk inte tar hand om sina hojar? Fördomar! :fakta ;)

Jag tar hand om mina älsklingar iaf, hehe....

EDIT: Finns ändå inget värre än folk som får allt serverat, föräldrarna fixar allt, ochh när dom kuggar en gång på teorin så ORKAR dom inte ta körkort, det gör mig smått irriterad.... Man ska ta vara på erbjudanden man får här i livet...

Last edited:
NSR_Martin skrev:
Hur vet du att folk inte tar hand om sina hojar? Fördomar! :fakta ;)

Jag tar hand om mina älsklingar iaf, hehe....

EDIT: Finns ändå inget värre än folk som får allt serverat, föräldrarna fixar allt, ochh när dom kuggar en gång på teorin så ORKAR dom inte ta körkort, det gör mig smått irriterad.... Man ska ta vara på erbjudanden man får här i livet...
Sånt e så lamt. dom borde inte få leva.. "ne fy". :fatta!

Miss_Orchidee skrev:
Alla människor är olika och de som bor här i kullavik och fått allt betalat, jag kan inte säga att dom är speciellt aktsamma med grejorna.

Du tjatar hela tiden om folk som fått allt serverat. Avundsjuk eller vad?

Det finns faktiskt de som belånar hus med mera för att kunna ge barnen sånna här saker.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...