Hur hanterar ni gulflaggssituationer?

Någon specifik oljeflagg finns inte ;)

från
§ 6.2.4
gulflagga med röda ränder "Försämrat väggrepp på banan".

är det correkta namnet på flaggan.

så jag kommer att ist för oljeflagga skriva "Försämrat väggrepp på banan" flaggan så att alla P.aragrafytare blir nöjda.

perra kommer du till mantorp

//mr p.aragrafrytare

Men här menar du I sektionen med gulflagg??? Eller pratar du om den situation som tråden handlar om, hur man hanterar omkörning alldeles innan gulflagg? Den som sker för att man slagit av en aning för att komma in i sektionen på ett något mer säkert sätt...

Vad menar du?

Jag menar allmänt,, det är ju alltid gulflagg på 2 posteringar så inte behöver man slå av innnan första gulflagg men om man har lite självbevarelsedrift så borde man ju släppa på gasen åtminstående första varvet tills man vet vad som finns på banan.

förrsten, mitt minne sviker mig... men omkörningsförbud gäller väl eg inte på röd-gul rätta mig om jag har fel.
Du har rätt, inget omkörningsförbud.

så jag kommer att ist för oljeflagga skriva "Försämrat väggrepp på banan" flaggan så att alla P.aragrafytare blir nöjda.
:D :tummenupp

perra kommer du till mantorp
Som det ser ut nu gör jag det. Knäet är bara dubbelt så stort som normalt och har ungefär samma blåa färg som Bergman brödernas R6:or :)

Jag menar allmänt,, det är ju alltid gulflagg på 2 posteringar...
Det där kan variera. Har för mig att när vi kör NO på Gelleråsen så är det "kort" gulflagg, dvs bara på posteringen före incidenten. Konstigt att man inte har samma regler i alla länder.

det är ju inte alla gånger det är 2 gula innan incidenten.. man kan ju ha missat den första alt att man precis passerat den när de börjar vifta. För min del spelar ju det mindre roll iof för jag håller ju stumt ändå.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien