Hur hade ni råd?

Hur hade du råd med hoj?

• Antal röstningar
    0
Jag jobbar heltid, litet drygt, och har valt en hoj som jag har råd med. Det är ett fullt fungerande sätt som flera borde prova istället för att gnälla över hur dyrt allting är.:tungan

Sluta tjöpa allt som är mode som jeans med konstiga sömmar och skjortor som det ser ut som att man har torkat sarre med 2 veckor, ge fan i jambalaya ringtones, drick öl i stället för frozen marguaritas, tjöp inte ps3 för att spela fifa 07 på 3 ggr, mm. Folk lägger pängar på så mycket skit, krämer och fanstyg. Jag tycker inte det är så farligt att ha hoj... 900/månaden halv, 170 spänn i skatt, mindre värdeminskning än bil.

Jag slängde ut kärringen å köpte mig en hoj :)
//Bolle

Jag slängde ut mannen och skaffade hoj.....

Nä, jag bor billigt i ett gammalt renoveringsobjekt.
Skippade badrumsrenoveringen och köpte hojjen för pengarna.

Sem tjänar jag mer än jag gör av med på boende och mat vilket ger ett plus varje månad som jag använder till roliga saker. Fast jag ar ingen ny hoj så jag räknas kanske inte?:confused:

Köpte en hoj jag hade råd med för sparade pengar...
Visst, asgammal och med lite karaktär men va f-n...
Kostade jättelite, billig att försäkra, rätt kul och definitivt tillräcklig för mig.. :D

Jag orkade inte läsa hela tråden, men var är alternativet "Jag jobbar och får pengar att betala med"?

Jobbat ihop..

Nu till sommarn ska jag försöka jobba ihop till en bil und motardfälgar till hojen.

Banken betalar :D

Nej men man jobbar väl. Jag ska jobba nu under sommaren och får jag fortsätta även efter sommaren så blir det en helt ny cykel...annars får jag spara så gott det går och köpa mig en begagnad.

Var är alternativet jobba och tjäna egna pengar. :va Känns som att de flesta väljer att inte snylta på andra för att kunna ha intressen.

Blir ofta ganska nyfiken på hur en del har råd med den här hobbyn :va

T.ex en sprillans r1:a e.dyl. med helförsäkring mitt i storstan o dyraste utrustningen som finns att få.. går ju på .. uhm ungefär alldeles för mycket :D

Äter ni nudlar året runt o bor i morsans källare, emedan varenda öre ni tjänar går till hoj?

själv så gnor och stretar jag för att få ihop det, sakta men säkert.

Jobbar man fulltid, bor skitbilligt, inte har några dyra övriga hobbies inklusive, sponken/tobak, så måste man få unna sig att ha hoj, ny bil och en till skitbil.. Halvförsäkring har man spart många många sköna kr under årens lopp, säkert en 1/2 hoj där.

Student som tog studenten. har snålat i hela mitt liv för att ha råd med mina intressen. Sommar jobb, vinter jobb . sparade studieidrag;) det gäller att prioritera

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa