Hur hade ni råd?

Hur hade du råd med hoj?

• Antal röstningar
    0

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
Blir ofta ganska nyfiken på hur en del har råd med den här hobbyn :va

T.ex en sprillans r1:a e.dyl. med helförsäkring mitt i storstan o dyraste utrustningen som finns att få.. går ju på .. uhm ungefär alldeles för mycket :D

Äter ni nudlar året runt o bor i morsans källare, emedan varenda öre ni tjänar går till hoj?

själv så gnor och stretar jag för att få ihop det, sakta men säkert.

Last edited:
Tog lån för att ha råd att köpa hojen från början. Jobbar, tjänar bra, bor billigt. Ständigt pank i alla fall... ;)

Typ märklig poll..hur vore det med,
- ja jag jobbar, ja jag tjänar bra så jag har råd alternativet?!

Han är uppenbarligen en f.d student som inte har fått fast jobb än och har inte så bra betalt därav finns inte "tjäna bra så jag har råd" alternativet.

Han tänker kanske bara på sig själv i sin sits o tror de flesta andra är i samma sits o lånar pengar av någon eller får betalt av någon annan.

Blir ofta ganska nyfiken på hur en del har råd med den här hobbyn :va

T.ex en sprillans r1:a e.dyl. med helförsäkring mitt i storstan o dyraste utrustningen som finns att få.. går ju på .. uhm ungefär alldeles för mycket :D

Äter ni nudlar året runt o bor i morsans källare, emedan varenda öre ni tjänar går till hoj?

själv så gnor och stretar jag för att få ihop det, sakta men säkert.

Tjänar bra och jobbar svart:tummenupp

tja... började med billigare hoj, bytt upp mig ett par ggr.

prioriterar... festar inte varje helg & slösar inte bort halva lönen på kläder som vissa gör.

Gnott o Gnetat... för att sedan lägga sina slantar på första hojen.... Sedan lånat o köpt bättre.. o gnott o gnetat för att betala av lånet... :)

Ja vart fan är alternativet för oss som jobbar?!?!?!

Hur svårt är det :va Ingen inkomst ingen mc... Inkomst = Spara o betala kontant eller betala av lån.... :tungan

Last edited:
Gnott o Gnetat... för att sedan lägga sina slantar på första hojen.... Sedan lånat o köpt bättre.. o gnott o gnetat för att betala av lånet... :)

Hur svårt är det :va Ingen inkomst ingen mc... Inkomst = Spara o betala kontant eller betala av lån.... :tungan

Jaha.. o då ska jag välja vilket alternativ menar du?

Har knappast tagit ett lån o jag har inte använt mina livsbesparingar...

Om man börjar spara lönen i säg december 06 o sen köper en hoj för de pengar man sparat ihop fram till april 07,då kan man väl inte direkt kalla det livsbesparingar?... eller :va

Beror ju på om du levt eller inte under tiden :D

Inge :fyllisar :rock :öl :banana o :tuttar så har man kanske inte levt o då har du rätt :tungan

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!