zilog
Mr. Hardtechno
Har precis fått ihop min överborrade RSV1102-maskin med stålfoder och ~13.5 i komp. Jag har stoppat dit en knackdetektor på bakre cylindern, och den lyser upp som en julgran även på cruising > 6000rpm. Jag hade lite problem med knack kring 15% TPS runt 3500rpm innan, och det lät som maskingevärseld mer eller mindre.
Problemet är att jag har testat med hela intervallet från 95-oktan till V-power 99, både upp och ner i tändmappen utan resultat. Knackdetektorn säger att det knackar.
Själv hör jag inget knack, iaf inget som påminner om knacket där jag hade gjort ett misstag i tändmappen kring 3500rpm - så hur hör jag om den knackar? Enda jag märker när knackdetektorn lyser upp är att maskinen byter från ett dovt dämpat muller till ett mer hårt, väsande ljud - men det känns som att det lika väl kan vara insugsljudet, då jag tycker att den lät liknande även innan överborrningen. Den ger även bra effekt med nuvarande tändmapp.
Problemet är att jag har testat med hela intervallet från 95-oktan till V-power 99, både upp och ner i tändmappen utan resultat. Knackdetektorn säger att det knackar.
Själv hör jag inget knack, iaf inget som påminner om knacket där jag hade gjort ett misstag i tändmappen kring 3500rpm - så hur hör jag om den knackar? Enda jag märker när knackdetektorn lyser upp är att maskinen byter från ett dovt dämpat muller till ett mer hårt, väsande ljud - men det känns som att det lika väl kan vara insugsljudet, då jag tycker att den lät liknande även innan överborrningen. Den ger även bra effekt med nuvarande tändmapp.