Hur höjer jag min sv1000s?

Mürek

Gillar inte gubbar med keps!
Gick med
16 May 2005
Hoj
SV1000s
Tjena!

Precis köpt en sv1000s och den är sänkt bak för det var en shorty som hade den innan. Det jag undrar är hur f** gör man för att höja den? Haknyckel har jag, men vilken av "låsningarna" ska man skruva först? Måste man hålla emot den andra när man skruvar? :va

//En med tummen mitt i näven!

Tänker du på förspänningen på fjädringen? Den har inget med höjden att göra. Har dom sänkt den så har dom antagligen satt dit andra hundben i fjädringslänkaget. Du borde ha fått med orginal isf!
Sök lite på hundben här så får du ganska bra beskrivningar om vad det är! :tummenupp

Tänker du på förspänningen på fjädringen? Den har inget med höjden att göra. Har dom sänkt den så har dom antagligen satt dit andra hundben i fjädringslänkaget. Du borde ha fått med orginal isf!
Sök lite på hundben här så får du ganska bra beskrivningar om vad det är! :tummenupp

hehe tack för svaret Hoztic. Det var nog förspänningen jag menade, skruva upp den och den blev ungefär 4 cm högre för den var nerskruvad till max. Sitter som ett smeck nu :)

hehe tack för svaret Hoztic. Det var nog förspänningen jag menade, skruva upp den och den blev ungefär 4 cm högre för den var nerskruvad till max. Sitter som ett smeck nu :)

Se till å få fjäderförspänningen rätt för just dig. Sök på "ställa in hänget" eller liknande så hittar du nog info. Brukar bli rätt bra om man är normalbyggd att utgå ifrån standardinsällningarna.

hej!
du höjjer och sänker inte cykeln med förspänningen för fjädern... om du spänner eller släpper på den förändrar du hänget och cykelns köregenkaper
det vill du inte göra (eller a vill du köra en obekväm cykel som inte har stötdämpare som gör sitt jobb så ok) kolla i mekhandbboken (verkstadshandbok, användarhandbok eller vad man nu väljer att kalla det) och ställ det rätt igen!
du sänker eller höjjer på annat sätt t.ex som killen ovan skrev men för guds skull inte genom att spänna fjädern!

Han jag köpte den av beskrev att han hade sänkt den i förspännigen, han visste antagligen lika lite som mig då:confused: Man lär sig alltid nått nytt tack vare er bikerz:tummenupp

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år