Hur högt går det att ställa tomgången på en suzuki gsx 750 es?

Roger_K

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
Suzuki RGV 250 1990
Det sitter en justerratt bakom förgasarna. Någon som har en suzuki gsx 750 es och vet eller vill kolla hur högt den går att justera. Min går bara att justera upp till 1200 rpm. Men hur högt ska den gå att justera?

Last edited:
Det där beror lite på nålhöjden man har inställt samt storlek på lågfartsmunstycken.

På min egen (med andra förgasare dock) kan jag säkert skruva upp tomgången till omkring 3000 varv, men det fyller inget som helst syfte. Mellan 1100 och 1500 brukar vara normal tomgång för en vanlig gathoj.

Sen hur mycket det ska gå att justera på en GSX750 egentligen? Mer än 1200 skulle jag gissa på i alla fall. Min 1100 gick att justera upp bra över 2000.

Last edited:
Går den jämt ? Om det bara är 3 burkar som går borde den maxa ut runt 1200. Är du säker på att det är tomgång och inte någon blandskruv du petar på ?

Går den jämt ? Om det bara är 3 burkar som går borde den maxa ut runt 1200. Är du säker på att det är tomgång och inte någon blandskruv du petar på ?
Den går jämnt. 4 burkar går. Det är tomgångsskkruv enl manual och rephandbok.

Last edited:
Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back