Hur hårt får man öppna en dörr?

...att ens komma på den frågan, direktkvalificerar dig till ett rum av det vadderade slaget...

"teknisk utrustning som är avsedd att ta emot utsändning"

En dator(UTAN TV-kort) med internetaccess har möjligen kapaciteten att ta emot en vidaresändning men den är inte AVSEDD för ändamålet.

Det som är jävligt lurt och unket är ju att man blir betalningsskyldig bara för att man har en tv-apparat. Jag menar, det finns ju de som inte ens kollar på vad som sänds på tv utan bara har en tv för att kolla på film och liknande medelst video/dvd/bluray/whatever. Men även om du inte har ett tv-abonnemang eller ens har tv-antenn eller liknande inkopplad så blir du betalningsskyldig, bara på grund av att du äger själva hårdvaran.

Att det funkade så i början kunde man ju förstå, då fanns inte video eller dvd utan folk som hade tv kollade på programmen som sändes och skulle därför betala för sig. Men att det funkar likadant idag, när folk inte nödvändigtvis har tv för att titta på tv-program, det är sjukt. Man blir förbannad:mad:

Jag använder min som datorskärm. Tack och lov slipper jag pröjsa eftersom jag änsålänge står skriven på samma adress som faderkakan. Kommer bli deprimerad när jag skriver mig någon annanstans :gnissla

Samma här, samt som visningsskärm för filmer på min dvd-spelare. Har inget tv-abonnemang, ingen antenn, inget antennuttag eller någonting. Men precis som du så är även jag skriven hos mina päron och tillhör därför ett hushåll som pröjsar. Hade jag behövt betala själv så hade jag ändå inte gjort det. Jag kollar inte på skiten de sänder ut, jag tänker inte ge dem ett rött korvöre för att jag äger en apparat som de inte har ett skit med att göra. Sniknare, lömskare och allmänt jävligare liten elak avgift får man ju fan leta efter:mad:

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!