Hur hålla titan slip-on snygga?

THE

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2006
Hoj
BT1100
Hej!
Tänker handla Laser duo-tech till min Bulldog. Står i valet och kvalet mellan rostfria eller titandämpare. Men blir fundersam om det är svårt att hålla titanljuddämpare snygga. På Lasers hemsida står detta:

In order to keep titanium in the right shape it has to be well maintained! The best way of doing this is to use WD40 multi-spray. Spray this on the exhaust before riding and also use this whilst cleaning. (use a clean dry cloth).
NEVER use an agressive cleansing agent and / or sponge to clean your titanium exhaust. It can cause severe damage to the material and the appearance of the product!

Är det besvärligt att hålla titanljuddämpare snygga? Vad är det som blir fult, blir de fläckar eller? Hur gör ni?:confused:

på mitt Leo vince jag hade till min SV tycke jag inte var svårt att hålla rent, inga missfärgingar osv. Stod inte heller nått om särskilda skötsel anvisningar dvs bara att tvätta på. Men det kan ju vara skilnad på matrial också, finns ju tex både rostfritt som år fula fingeravtryck och rostfritt som inte får det.

Är det besvärligt att hålla titanljuddämpare snygga? Vad är det som blir fult, blir de fläckar eller? Hur gör ni?:confused:[/QUOTE

Använder wd 40 eller 5-56.
avfettning ger fläckar,autosol lämnar en blank yta,och scotchbrite fula repor.
har inte vågat prova nåt annat än trasor o spray.

Last edited:
sportbike skrev:
2671656
Använder wd 40 eller 5-56.
avfettning ger fläckar,aotosol lämnar en blank yta,och scotchbrite fula repor.
har inte vågat prova nåt annat än trasor o spray.

Kan man använda avfettningsmedel vid tvätten och sedan wd40 innan man startar motorn, eller ska man inte använda avfettningsmedel överhuvudtaget?:confused:

THE skrev:
2673660 Kan man använda avfettningsmedel vid tvätten och sedan wd40 innan man startar motorn, eller ska man inte använda avfettningsmedel överhuvudtaget?:confused:
Prova lite på baksidad av dämpen,men se till att den är kall.

( kapade min dämp,och provade alla möjliga medel igår,på den överblivna biten, för att se om det gick att rädda ytan om man får en repa,men allt jag provade gjorde den bara blank o fläckig,så jag antar att man helt enkelt får försöka va så rädd om den som möjligt )

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...