hur hålla crossglasögon fria från gegga?

MANGAN skrev:
2613208 Lite lustigt att i princip alla åker me de då. Visst kan de klibba om de e riktigt blött o jävligt men det går att förebygga rätt bra med en "läpp" i överkant så inte vatten kan rinna ner ovanifrån.

... lite jobbigt att åka me 20 tearoff på glasen kanske

Mvh
Mangan

Ok. Men i våran klubb kör 1-2 killar med roll-off, resten tear-off. Men smaken är som baken, tror det går jämt ut i slutändan.

Cupcake skrev:
2613343 Båda systemen har ju förstås både nack- och fördelar, men roll-offs är myyycket bättre. Tycker jag. Finns en risk att det kommer in skit mellan tear-offsén, eller att alla tjugofemton plötsligt lossnar. Inte kul. Try and do as you like.

Dagens tear-off kan du oftast peta in lite under ramen, tex på progrip ögon. Då är det säkrare än roll-offen. Och om du varit med om att dom lossnar så vet jag itne vad det är för skräp, aldrig varit med om liknande och då kört tear-off en hejdans massa år.

Last edited:
Köpte mig ett par slide-off fuckings glasögon för 800 jävla svenska kronor idag!! sicket jävla skämt. Duggregnade lite men inget smuts eller lera eller nått sånnt shit, funkade ju för jävla bra. gick inte ens dra en jävla gång för det fastnade så jag fick stanna och mecka loss det.. men antar att det är så man får göra på tävlingar mm.. satans förbannade jävla skit, ska slå sönder skiten med en hammare.

Edit: Föresten sa jag att jag blir helt jävla galen! förbannade satans skit

Last edited:
AP skrev:
2616208 Köpte mig ett par slide-off fuckings glasögon för 800 jävla svenska kronor idag!! sicket jävla skämt. Duggregnade lite men inget smuts eller lera eller nått sånnt shit, funkade ju för jävla bra. gick inte ens dra en jävla gång för det fastnade så jag fick stanna och mecka loss det.. men antar att det är så man får göra på tävlingar mm.. satans förbannade jävla skit, ska slå sönder skiten med en hammare.

Är det inte bättre du håller käft?

AP skrev:
2616208 Köpte mig ett par slide-off fuckings glasögon för 800 jävla svenska kronor idag!! sicket jävla skämt. Duggregnade lite men inget smuts eller lera eller nått sånnt shit, funkade ju för jävla bra. gick inte ens dra en jävla gång för det fastnade så jag fick stanna och mecka loss det.. men antar att det är så man får göra på tävlingar mm.. satans förbannade jävla skit, ska slå sönder skiten med en hammare.

Edit: Föresten sa jag att jag blir helt jävla galen! förbannade satans skit

Googla på Mudflap så kommer du förstå vad du ska köpa för att dina brillor sk afunka bättre.
Finns även glas med knottror på så att filmen inte ska fastna om man får vatten mellan filmen och siktglaset.

Jag köpt 2 par arnette roll-of/tear-off brillor på karlström.

Dom har Speciall erbjudan nu! Det var billigt,gav ca:500-600 kr för två brillor.!!

Då är det både roll-off och tear-off på samma goggles

www.karlstrommotor.se

Sveriges BÄSTA KTM butik!!:tummenupp

Gick tillbaka med mina smith warp för som sagt var de värdelösa och det var tydligen något fel. Blev som klister mellan filmen och glaset, speciellt om luften mellan filmen och glaset trycktes ut, nästan omöjligt att få loss! Han bytte glaset mot sådant med noppar men samma sak där, visade sig att orginalplastfilmen inte spelade ihop med orginalglaset (det var det som smithåterförsäljaren sa). Med en "pirat" kopia på filmen så funkade det mycket bättre och glattare, men fastnade fortfarande i rull mekanismen. Han skulle kolla upp det till onsdag. fint jävla skit.

AP skrev:
2621826 Gick tillbaka med mina smith warp för som sagt var de värdelösa och det var tydligen något fel. Blev som klister mellan filmen och glaset, speciellt om luften mellan filmen och glaset trycktes ut, nästan omöjligt att få loss! Han bytte glaset mot sådant med noppar men samma sak där, visade sig att orginalplastfilmen inte spelade ihop med orginalglaset (det var det som smithåterförsäljaren sa). Med en "pirat" kopia på filmen så funkade det mycket bättre och glattare, men fastnade fortfarande i rull mekanismen. Han skulle kolla upp det till onsdag. fint jävla skit.

E man dum så, ta fiskelina o dra mellan roll off plupparna så ligger inte filmen emot glaset utan rullar fritt. Sen väljer man att köpa designer brillor som warp modellen istället för tex smith speed för 400spänn så får man ju räkna med att det blir lite dyrare. Sluta gnäll bara tråkigt :tummenupp

Motard nissen skrev:
2622660 E man dum så, ta fiskelina o dra mellan roll off plupparna så ligger inte filmen emot glaset utan rullar fritt. Sen väljer man att köpa designer brillor som warp modellen istället för tex smith speed för 400spänn så får man ju räkna med att det blir lite dyrare. Sluta gnäll bara tråkigt :tummenupp

Ja visst och byter man ut hela rullningsanordningen och själva glasögonen så funkar det säkert också, men iallfall jag tar för givit att saker ska fungera när man köper det, sen skiter jag i om det kostar 400 eller 800 kr.

men men ska inte gnälla mer tycker bara det är tråkigt att det är som det är.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra