Hur gjorde man förr, innan mobilen fanns??!!

tassen skrev:
Är du polis `??? :va
:D :rofl

mb skrev:
Ringa mobil är ju svindyrt. Tycker det är trist när kompisar inte har vanlig telefon, för då drar man sig för att ringa. Blir betydligt svårare att hålla kontakten om de bor på annan ort.

Ja och så har man ju en del *host host* SNÅLJÅPAR som typ ringer och säger "kan du ringa upp?"
Jag blir så trött. Visst kontantkort kanske är bra som nödtelefon för pensionärer eller för tonnåringar som får veckopengen i form av teletid. Men som enda abonemang? Att dom orkar!

Åsså ang hur det var utan mobtelefon o sms:
Det vart väl mer inavel förr me... :)

jag mekade med plastmodeller...

och det har jag fortsatt med, fast i fullskala.... :lol :rofl :hihi

Bästa med dom "GAMLA" Teleautomaterna va ju att dom gick att ringa gratis från om man lyfte luren och tjöt i en ljus ton har ja för mig,,,, :tummenupp

Fast jag Gjorde aldig så :rolleyes: :hihi

campar skrev:
Jag kan erkänna att jag inte tycker om att gå runt utan mobilen, det är som med klockan på armen, känns helt fe latt inte ha en klocka på sig, naket blir det!

Fast å andra sidan så tycker jag det är skönt ibland att komma ut på ställen där det faktiskt inte finns täckning på mobilen! Dock vill jag ha den med mig! :kocko :)

Jag slutade i princip helt att använda klocka på armen förra året. Det är rätt skönt faktiskt. Å andra sidan så är jag sämre än någonsin på att passa tider, tur att man har förstående vänner :)
(Men jag kan vara i tid om det verkligen är viktigt att vara det).

Tom skrev:
Jag slutade i princip helt att använda klocka på armen förra året. Det är rätt skönt faktiskt. Å andra sidan så är jag sämre än någonsin på att passa tider, tur att man har förstående vänner :)
(Men jag kan vara i tid om det verkligen är viktigt att vara det).
Jag slutade att använda armbandsur -95 eller därikring :)

Skulle aldrig falla mig in att låta mig fänglas av den igen. Angående det här med att passa tider, så blir man faktiskt bättre och bättre på det ju längre man är utan klocka. Man lär sig att känna av tiden utan att behöva titta på visarna stup i kvart. Dessutom finns ju klockor överallt på väggarna var man än är.

Du är en konstig människa! :D

Ingen mobil, ingen klocka....
Har du el?
Är det verkligen rätt av dig att åka hoj o använda bensin? =)

Fast helt klart rätt på ngt sätt...=)

//Niklas

mb skrev:
Jag slutade att använda armbandsur -95 eller därikring :)

Skulle aldrig falla mig in att låta mig fänglas av den igen. Angående det här med att passa tider, så blir man faktiskt bättre och bättre på det ju längre man är utan klocka. Man lär sig att känna av tiden utan att behöva titta på visarna stup i kvart. Dessutom finns ju klockor överallt på väggarna var man än är.

henrikkrueger skrev:
Nä inte än... :gråta Men drömmer om att en vacker dag få bli mc-polis och få åka runt på en såndär fin BMW, och så skall jag jaga alla mc-dårar jag ser. :arsele :D

kunde inte låta bli att fråga..... :Bugar
klart att ALLA vill bli mcpolis, och jaga runt coh få betalt för det.....

campar skrev:

Har du el?

//Niklas

Har inte använt armbandsur på 10 år, det finns klockor överallt....
Sen kan man använda brist på klocka och fråga vackra damer om tiden...bra tips om inte annat för att inleda en romantisk kväll..... :tummenupp

Ronnie skrev:
Bästa med dom "GAMLA" Teleautomaterna va ju att dom gick att ringa gratis från om man lyfte luren och tjöt i en ljus ton har ja för mig,,,, :tummenupp

Fast jag Gjorde aldig så :rolleyes: :hihi

hehe...det knepet kunde jag oxå, även om jag aldrig testade det :o))

Jag har två mobiltelefoner. En där jag har abonnemang hos Tre och en hos Vodafone. Klarar mig utan telefon dock så är jag tvingad p.g.a. jobbet att alltid ha iaf en telefon på mig. Innan mobiltelefonen hade jag minicall och då vart det ju alltid svårt att ringa från någonstans. Men mobiltelefon är suveränt! Alltid bra och kunna ringa ifall det händer något.

campar skrev:

Har du el?

//Niklas
Hehe, visst har man fått höra att man är konstig som klarar sig utan klocka, tv, mobil, filofax, bil osv. :D

Men summan av lasterna är kanske konstant i slutändan; sitter framför den förbannade databurken hela dagarna istället. Och bensin förbrukar man alldeles för mycket med hojen, men i nuläget finns ju inte mycket till alternativbränslen att välja på.

Har du ingen TV heller människa??? :D :D

mb skrev:
Hehe, visst har man fått höra att man är konstig som klarar sig utan klocka, tv, mobil, filofax, bil osv. :D

Men summan av lasterna är kanske konstant i slutändan; sitter framför den förbannade databurken hela dagarna istället. Och bensin förbrukar man alldeles för mycket med hojen, men i nuläget finns ju inte mycket till alternativbränslen att välja på.

har varken klocka eller mobil jag heller..

tycker synd om alla som flyr in i den anonyma sms världen.. snacka med folk på riktigt istället :tummenupp
bland det sorgligaste som finns är en loser som sitter själv på krogen med en bärs i ena näven och mobilen i andra.. meklandes nåt självömkligt sms.. :brinnerup

sven666 skrev:
har varken klocka eller mobil jag heller..

tycker synd om alla som flyr in i den anonyma sms världen.. snacka med folk på riktigt istället :tummenupp
bland det sorgligaste som finns är en loser som sitter själv på krogen med en bärs i ena näven och mobilen i andra.. meklandes nåt självömkligt sms.. :brinnerup
Tycker det borde startas ett "våga vägra mobil och klocka"-community. Jag skulle va på direkt :yoparty

UrbanTiger skrev:
Du får väl ta patent på T-shirts med text och logga enl. följande :yoparty

Jag har ingen mobil
(ta med mig hem)

Och......

Ursäkta vad är klockan
(ska vi pippa hos dig eller mig ?)
Watchclean :yoparty

Klocka använder inte jag heller. det går alldeles utmärkt. Mobilen har varit till användning de gånger bilen havererat ute i skogen nå'nstans. Det har hänt ett par gånger. Det är inte så dumt för sådana situationer.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard