Hur gammal hoj kör du?

Vilken årsmodell är det på din hoj?

• Antal röstningar
    0
:D :tummenupp Den som står och samlar damm för att ingen har tid att ta hand om henne? Det är mitt fosterbarn!!! (eller bortbytingen) Hon ökar på medelåldern betydligt i vagnparken, hon är född 1961! :pannkyss

När jag tröttnat på de andra och inte tycker att det är kul längre, då ska jag putsa på Bessan och puttra runt med vurpollon och läderrock. Typ... :rolleyes:

Jag kan ge henne ett bra hem och en värdig ålderdom.
Regelbundna utflykter och god omvårdnad, hos mig skulle hon få överta rollen som första dam.

Vilken gentleman! Dig skulle hon säkert gilla. :D

Men som sagt, hon är "bara" mitt fosterbarn, så jag vårdar henne ömt även om hon inte får den motion hon är värd. Hon inväntar för tillfället en ny oljeplugg och nya gängor till nämnda plugg.

Jag kan ge henne ett bra hem och en värdig ålderdom.
Regelbundna utflykter och god omvårdnad, hos mig skulle hon få överta rollen som första dam.

1965 års Triumph Bonneville, still going strong, -jag vill se en 42 år gammal Gixxer -07:a , men det kommer JAG aldrig få uppleva-

Kan du inte lägga in en bild på BSA:n? Nyfiken! Jag har själv haft en BSA WM20 från -1944.
Mvh
J

Men som sagt, hon är "bara" mitt fosterbarn, så jag vårdar henne ömt även om hon inte får den motion hon är värd. Hon inväntar för tillfället en ny oljeplugg och nya gängor till nämnda plugg.

Det är synd på så rara ärtor, fixa oljepluggen (i värsta fall har rörmokare tumgängade mässingpluggar tills vidare, gängtappar har dom också), ställ på henne (1383:- Hel/Hel) och åk med på den lokala veteranklubbens utflykter ett par gånger i år, det går inte fort, och ofta blir det inte så långa turer, men däremot blir det gott fika och en massa avslappnade människor.

Jag åker semiantik Suzuki, men den är varken ny eller gammal, så jag passar inte in i något läger, det enda man kan göra med den är att bygga en budget-Café Racer, men inte ens det känns kul.

Hmm.. måste åka och fota pärlan, lovar fixa det en dag! Det är en A10 Super Rocket -61.

Aha! Det är ju vackra maskiner. En kompis hade en sån när jag var i 20-årsåldern, den gick förvånansvärt bra för sin ålder minns jag. Som en Northon.
Hittade en bild på nätet.

/J

Bifogat

• bsa2.jpg
    bsa2.jpg
    37.8 KB · Visningar: 90
Norton Jörgen, NORTON :) En sådan här t ex

Bifogat

• Inter-55liten.JPG
    Inter-55liten.JPG
    66.8 KB · Visningar: 75
Last edited:
KTM 950SM -06, uttagen 07-03-30 :-)

Jag är sämre på att skruva än att slanga, och jag är fett dålig på att slanga.. Viva los 2 års garanti ;-)!

Norton Jörgen, NORTON :)

Nejjj, där fick du mig. :hihi Ja det vet jag ju att det inte ska vara ett h där :va Jag får skylla på att jag inte haft en Norton, ännu..

Gamla Norton 850 Commando tycker jag är fina.
Men de nya de tillverkar nu tycker jag faktiskt är ännu vackrare än de äldre. Det brukar jag inte tycka när man återupptar gamla modeller. Men Norton har verkligen lyckats, även med prestandan.
http://www.nortonmotorcycles.com/bike/bike_961specs.asp

Bifogat

• 961_01.jpg
    961_01.jpg
    18.2 KB · Visningar: 99
Äldsta hojen jag har är en -71 Honda 750 K1
Nyaste en -96 Fireblade

Man kan konstatera att -97:or inte är populära!
Men jag var/är nästan kär i min RF900R -97 som jag ägde förr. Första och troligtvis enda hoj som jag köpt flong ny i kartong. :tummenupp

Såg du bilden jag la in? Jag var tvungen att springa en trappa ner för att plåta den :)

Nuu såg jag den! Den ser ju superfin ut, är den under renovering?
Är det en International 500?

Norton 500 är ju egentligen den enda sanna rebellhojen, Che-guevara himself drog ju runt på en sån :hihi

Nuu såg jag den! Den ser ju superfin ut, är den under renovering?
Är det en International 500?

Norton 500 är ju egentligen den enda sanna rebellhojen, Che-guevara himself drog ju runt på en sån :hihi
Japp, en -55a. Det finns en bild på oss i mitt garage när den var igång i början av 70-talet.
Som du ser står den inne i huset under renoveringen :D

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back