Ålänningen
Carpe Diem
Kan börja me å säga att jag e inne på min första hoj sesong, så det e en massa ting som jag inte behärskar ännu.
Nu i helgen så arrangerade en hoj butik här på ön en liten "orientering" för oss hoj åkare, med olika kontrollpunkter utspridda på kobben där man skulle utföra olika grejjer och bli bedömd. En av grejjerna va att få köra en stripa på streetracet som arrangerades samma helg. Då jag aldrig gjort en burn out så ville jag inte riskera att klota till det med en massa hoj åkare runt omkring (pluss åskådare å lokala pressen), så blev det en lugn start utan rök
.
Så till frågan. Hur går man tillväga för att göra en perfekt burn out
? Hur mycke gas, hur släppa kopplingen, fötterna framför pinnarna????
Ska byta däck nu i vinter, så jag kan öva med gott samvete.
Hade f.ö. en mycket fin hoj helg.
//Micke
Nu i helgen så arrangerade en hoj butik här på ön en liten "orientering" för oss hoj åkare, med olika kontrollpunkter utspridda på kobben där man skulle utföra olika grejjer och bli bedömd. En av grejjerna va att få köra en stripa på streetracet som arrangerades samma helg. Då jag aldrig gjort en burn out så ville jag inte riskera att klota till det med en massa hoj åkare runt omkring (pluss åskådare å lokala pressen), så blev det en lugn start utan rök
Så till frågan. Hur går man tillväga för att göra en perfekt burn out
Ska byta däck nu i vinter, så jag kan öva med gott samvete.
Hade f.ö. en mycket fin hoj helg.
//Micke
Last edited:
