hur göra (youtubefråga)

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Jag satt och meckade ihop ett klipp från när jag haft gopron på både bilen och hojen. tyckte det lät dassigt så jag la till en volbeat låt (klippet var typ på under minuten). skickade upp till youtube (jo jag har koll på det här med upphovsrätt etc etc), men då vart ljudet avstängt.

men men förstår om de tog bort det då jag definitivt inte har tillåtelse att använda mig av deras musik i videos jag publicerar.

men hur kommer det sig att folk för övrigt verkar kunna lägga ut film osv med välkända artister osv(tror knappast att de heller har tillstånd)? Vad gör jag för fel? utbudet av bra musik blir ju mindre om man måste leta igenom en massa ikke copyrightad musik att använda.

förslag av all dess typ mottages gärna....:yoparty

Dumt det där... För musiken finns ju alltid någonstans att hämta olagligt eller lagligt endå. Men jag brukar säga att jag har egen musik.

Dumt det där... För musiken finns ju alltid någonstans att hämta olagligt eller lagligt endå. Men jag brukar säga att jag har egen musik.

ja nu i detta fall när det gäller volbeat äger jag ju albumen men det gör ju inte per automatik att jag får använda dem i mitt syfte ;)

När ja la upp mitt klipp på tuben blev de utan musik p.g.a copywright... Tog bort klippet från tuben igen å gick in i mitt projekt i pinnacle å bytte te en låt me ungefär samma längd. Raderade dock all info ja kunde i låten innan som artist, titel å allt annat bjäffs ja kom åt å provade igen... Succé! kom ett mail nåra veckor efter om nåt copywrightjox som dock inte berörde mej förutom att de kom upp nån reklamruta i min filmsnutt...

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär