Hur göra..Lite input tack.

Du ska ha rätt att få cykeln i "originalskick"

Om ramen är behandlad som på tex R1:an så blir det inte likadant om man slipar ner och klarlackar ramen.

Om det är likavärdig ram på millen som på yamman kan du betala självrisken och kräva att det ska på en ny ram, alt lösen.

the_devil skrev:
Du ska ha rätt att få cykeln i "originalskick"

Om ramen är behandlad som på tex R1:an så blir det inte likadant om man slipar ner och klarlackar ramen.

Om det är likavärdig ram på millen som på yamman kan du betala självrisken och kräva att det ska på en ny ram, alt lösen.

Läs försäkrings policyn, är fordonet inte äldre än 1 år skall Ny, eller likvärdigt fordon...... Du kan inte kräva ngt, om ramen blir i likvärdigt skick som tidigare. Om det däremot inte blir bra, då kan ny ram kanske bli på tal. F-bolag byter enbart ram om man inte kan reparera i likvärdigt skick.

Varför ha ny ram, om man inte kan se att ramen blivigt reparerad. Man såg inget på min gammla Mille ram att den var reparerad ( Blästrad och lackad ).

I mina öron låter det som dom försöker blåsa dig.
Så be dom fixa hojen eller att lösa in den,du har ju betalat din höga premie som alla andra så nu är det dags att dra nytta av den.

Varför skulle du förlora på att försäkrings bolaget försöker komma undan sina åtaganden.

Hade nog inte gått med på att kvitta självrisken för att sen få fixa massa saker själv sen. Visst det kanske går att fixa billigare än 6000:-, men jag hade hellre slängt upp 6K och fått allt fixat istället.

hojen är 2 år gamal, 140 papp no way säger jag.
Den där kommer de fixa upp o sälja sen.

Men som sagt vill du inte fixa hojen själv så tvinga dem lösa den, se till att få skäliga pengar bara.

Silwer skrev:
Ja du snackade ju om den för nån dag sen, hojen ryckte vid pådrag vid vissa varvtal, det blev ett ryck så att säga.
Jaha, jo jag har mailat KGK-Suzuki. Har dock inte tänkt skälla ner dem eftersom den taktiken sällan leder till annat än att de blir sura och motsträviga.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna