Hur göra inbrott i bil?

Fredde Meck skrev:
2434250 Om det är en 4 dörrars sedan så sitter det väl en liten ruta i dörren som inte kan vevas ner, den får du ut genom att veva ner rutan lite och släppa på en skruv så att listen går att flytta på lite. Rutan sitter i en gummi list den är inte limmad.
Hur FAN vevar jag ner rutan när jag inte kommer in i bilen? :)

Padde skrev:
2433800 Ligger nyklarna där inne skulle det gått iaf på saabs bilar utan problem gå att hissa upp bilen, in med armen och dra i vajern som öppnar huven. Få upp huven och genom ett (där sladdar osv går engeom) hål genom torpedväggen och in med en grov ståltråd och fiska upp dom om dom tex ligger på sätet, dom hålen är ju lätt stora nog om man tar bort gummit. Utan probelm, visst det kanske tar 1-2h men slå in en ruta.. nja.

Går säkert likabra på ett corolla, om dom inte har mindre hål i väggen.

:lol:lol:lol
Jag är mållös. Helt genitaliskt, alltså! :tummenupp

Mitra skrev:
2435077 Vad har du för typ av låsknapp?
Svampformad, pinne eller knapp på insidan av dörren?
En väldigt avrundad "pinne" precis uppe vid rutan samt en knapp lite längre ner som låser/låser upp centrallåset.

Milla skrev:
2435139 Han avslutade inte riktigt sin tankegång där tror jag...:rolleyes:

Varför har du inga reservnycklar???:va
Jo det va så här att den riktiga nyckelns hål för typ en nyckelring vart trasig så den gick inte o hänga nånstans så jag började använda reservnyckeln istället. Sen för ungefär 2 år sen så la jag orginalnyckeln på ett jätte bra ställe som jag fortf. letar efter. Så som svar på din fråga så har jag en reservnyckel o den sitter i bilen just nu, jag seeeeeeeeeer den o är 1 m ifrån den man kan inte nå den.:6surkart

HanneZ skrev:
2435148 Jo det va så här att den riktiga nyckelns hål för typ en nyckelring vart trasig så den gick inte o hänga nånstans så jag började använda reservnyckeln istället. Sen för ungefär 2 år sen så la jag orginalnyckeln på ett jätte bra ställe som jag fortf. letar efter. Så som svar på din fråga så har jag en reservnyckel o den sitter i bilen just nu, jag seeeeeeeeeer den o är 1 m ifrån den man kan inte nå den.:6surkart

Hehe, säger ju att du e en KLANT!:pannkyss

Om du kört hoj istället så hade detta aldrig hänt!:hojcbr

Du får fixa en "Slim Jim",

Det är rätt så enkelt att komma in.

Fixar det med en plåtbit som du gör "hakar" på. Alternativt göra en "slim Jim" med en stålgalge.

Hakarna (av plåtbiten eller galgen) är för att komma åt låsmekanismen som är under öppning/stäng.

Goggla du på "slim jim" så kommer du nog hitta en hel del.

och fråga mig inte hur jag nu vet detta.

HanneZ skrev:
2434902 Hur FAN vevar jag ner rutan när jag inte kommer in i bilen? :)
.....när du ska sätta i den nya efter att du slagit dej in i bilen, fattaruväl:)

Milla skrev:
2435139 Han avslutade inte riktigt sin tankegång där tror jag...:rolleyes:
Trodde att det var förstått att det gällde montage av ny men jag var visst otydlig:)

Last edited:
Badger skrev:
2435165 Du får fixa en "Slim Jim",

Det är rätt så enkelt att komma in.

Fixar det med en plåtbit som du gör "hakar" på. Alternativt göra en "slim Jim" med en stålgalge.

Hakarna (av plåtbiten eller galgen) är för att komma åt låsmekanismen som är under öppning/stäng.

Goggla du på "slim jim" så kommer du nog hitta en hel del.

och fråga mig inte hur jag nu vet detta.

Garanterat det enklaste sättet,speciellt på en gammal japsbil!Har sett bilbärgarna i aktion när dom lyfter bort felparkerade bilar och det tar
inte många sekunder för dom att öppna(äldre)bilar.

HanneZ skrev:
2435094 En väldigt avrundad "pinne" precis uppe vid rutan samt en knapp lite längre ner som låser/låser upp centrallåset.

Går det inte att "bryta" upp överkanten av dörren och sticka in en böjd stålgalge och antingen trycka på knappen eller lyfta upp den andre knappen?

Funkade kanon på min bil. Behövde bara böja tillbaka dörrens överkant efteråt.

Eller så får du göra som de senaste 5 inbrotten i min bil. Slå sönder den minsta rutan bak och öppna dörren :rolleyes:

Glöm inte att tejpa rutan först så att du slipper glassplitter i bilen.

Känns så underbart att sätta sig på :näsblod

det tips som funkar är ju som folk tidigare har skrivit..för in en böjd ståltråd med en lite ögla på vid dörrlisten, bryt lätt med kofot om det behövs...

ett annat sätt är att gå in under handtaget, mellan plasten runt handtaget och plåten i dörren... fick min bil stulen på det sättet.. ett litet skavmärke i lacken va den enda skadan...

Det är därför man ska ha en SAAB 900 old generation...
För det första är det omöjligt att slå igen förardörren så att den går i lås, så alltså måste man först öppna en bakdörr, sedan låsa förardörren med nyckeln, böja sig in i baksätet för att plocka ihop lite grejor och givetvis lägga ifrån sig nycklarna under tiden, trycka ner låsknoppen på bakdörren och slänga igen den för att sedan se nycklarna liggandes i baksätet.

Som tur är brukar man hitta en glasspinne eller liknande reservnyckel att låsa upp med ganska lätt, skruvmejsel eller cykelnyckel funkar också.

marsva83 skrev:
2436975 det tips som funkar är ju som folk tidigare har skrivit..för in en böjd ståltråd med en lite ögla på vid dörrlisten, bryt lätt med kofot om det behövs...

ett annat sätt är att gå in under handtaget, mellan plasten runt handtaget och plåten i dörren... fick min bil stulen på det sättet.. ett litet skavmärke i lacken va den enda skadan...
Har du provat förut? Du bor ju i trakterna du får gärna komma o pröva :hihi

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!