Hur göra inbrott i bil?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jaja, nu har jag lyckats låsa in nycklarna i bilen :mad:. Bilen är av ganska gammal årsmodell. Hur får jag upp dörren?

Tror du svaret är, ta en skruvmejsel skruva av vindrutan och sen är du inne?

Vi måste naturligtvis veta vilken årsmodell samt framförallt vilken bil?

Catway skrev:
2433407 Tror du svaret är, ta en skruvmejsel skruva av vindrutan och sen är du inne?

Vi måste naturligtvis veta vilken årsmodell samt framförallt vilken bil?
Corolla -90

Edit: Hur skruvar man bort en vindruta?

Last edited:
Börja inte bryt och bänd så du fuckar upp lacken, slå sönder en sidoruta, dammsug, köp en ny på skroten

Börja inte bryt och bänd så du fuckar upp lacken, slå sönder en sidoruta, dammsug, köp en ny på skroten.

Edit: Tejpa rutan med silvertejp först

Edit2: Jag kan skriva inlägg :va

Olsson skrev:
2433421 Börja inte bryt och bänd så du fuckar upp lacken, slå sönder en sidoruta, dammsug, köp en ny på skroten
Mmm det lutar åt det. Jävla vröv

Vart är alla kriminella när man väl behöver dom?

Last edited:
Bryt ut rutramen och ta nån grej och pilla upp knoppen med om det går att få tag på den.

Rigge skrev:
2433428 Bryt ut rutramen och ta nån grej och pilla upp knoppen med om det går att få tag på den.
Beskriv gärna lite mer detaljerat? Jag antar att jag ska in mellan rutan o plåten i dörren?

Jag tog en kofot längst upp på rutan och nån stålgrej från en säng som jag böjde som ett L och stack ner, fick tag på knoppen som var svampformad och drog uppåt. Det var min egen Mitsubishi pick-up om nån undrar. En Audi 100 jag ägt tidigare hade lite sne rutram efter att nån gjort inbrott genom att sticka ner en pinne på elhissknappen som fungerade utan att tändningen var på. Ställer man till det så att ramen glappar sen så är det lätt att justera tillbaka, det är bultat.

HanneZ skrev:
2433387 Jaja, nu har jag lyckats låsa in nycklarna i bilen :mad:. Bilen är av ganska gammal årsmodell. Hur får jag upp dörren?
Synd att du inte låste in dig själv med. :huvet

Kommer inte ihåg hur -90 ser ut, men om den har en liten fast ruta på bakdörren så kostar den ca 350:- (slå den om du ska pajja någon ruta) . Du byter den på 2 min. med hjälp av en kryssmejsel.

Ligger nyklarna där inne skulle det gått iaf på saabs bilar utan problem gå att hissa upp bilen, in med armen och dra i vajern som öppnar huven. Få upp huven och genom ett (där sladdar osv går engeom) hål genom torpedväggen och in med en grov ståltråd och fiska upp dom om dom tex ligger på sätet, dom hålen är ju lätt stora nog om man tar bort gummit. Utan probelm, visst det kanske tar 1-2h men slå in en ruta.. nja.

Går säkert likabra på ett corolla, om dom inte har mindre hål i väggen.

kruss skrev:
2433599 nåååå, hur går det ? gjorde du så som bilden visar ? :)
Jag har inte hunnit göra något åt saken än. Ska kolla med skroten imorrn vilka rutor som finns att tillgå billigast :) Jag får tuffa omkring i skåpbilen så länge.

Fredde Meck skrev:
2433718 Kommer inte ihåg hur -90 ser ut, men om den har en liten fast ruta på bakdörren så kostar den ca 350:- (slå den om du ska pajja någon ruta) . Du byter den på 2 min. med hjälp av en kryssmejsel.
Jag hade tänkt att ta en av dom stora sidorutorna bak. Är inte den lilla limmad? Den stora är ju bara att ta bort dörrsidan o sen sätta in?

Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...