Hur göra för att äga GSXR 1000??

Inget är gratis här i världen :rolleyes: Gör som alla andra, ring runt och kolla priser, ta det billigaste/bästa och bit i det sura äpplet. 9000/år är ju 750kr/månad. Vad kostar en krogrunda? Eller vad lägger du på coola nya kläder varje månad? Allt handlar om prioriteringar. Jag skippar glatt att sitta å va bakis på helgerna och lägger dom pengarna på vettigare hobbies istället, som hojar och kameror.

:tummenupp håller med, prioritera och skippa allt onödigt skit så finns det nog utrymme för en hoj.

Sen kan det vara idé att kolla på annan hoj, som ex: aprilia rsv mille är mkt dyrare i förs än tuonon, skillnaden är att millen har kåpor, tounon är en fighter men mer eller mindre samma hoj. ändå skilljer det mkt i förs.
Annars är det att ringa runt som gäller, du kan ibland välja självrisk mm och på så sätt sänka månadskostnad.

Inget är gratis här i världen :rolleyes: Gör som alla andra, ring runt och kolla priser, ta det billigaste/bästa och bit i det sura äpplet. 9000/år är ju 750kr/månad. Vad kostar en krogrunda? Eller vad lägger du på coola nya kläder varje månad? Allt handlar om prioriteringar. Jag skippar glatt att sitta å va bakis på helgerna och lägger dom pengarna på vettigare hobbies istället, som hojar och kameror.

haha, ja skulle du känna mig så skulle du nog redan vetat att här är det inga x-tra avaganser inte :tummenupp

:tummenupp håller med, prioritera och skippa allt onödigt skit så finns det nog utrymme för en hoj.

mmm, men man behöver väl inte betala totalt oskäliga siffror bara för att kunna köra hoj. Har själv aldrig belastat försäkringbolagen sedan jag startade med hojåkning och det var 16 år sedan och då känns det ju ännu jobbigare lixom.

Last edited:
Precis som många andra sagt ovan - du betalar alltid på nått sätt, antingen per månad eller "när det händer". Suzukis märkesförsäkring hittar du på http://www.suzukimcforsakring.se/. Ska du bara trafikförsäkra den är just den försäkringen oslagbar. För halv eller hel är självrisken 25 papp.

mmm, men man behöver väl inte betala totalt oskäliga siffror bara för att kunna köra hoj. Har själv aldrig belastat försäkringbolagen sedan jag startade med hojåkning och det var 16 år sedan och då känns det ju ännu jobbigare lixom.

då sitter vi i samma båt jag har inget intresse av att betala för en massa klåpare som kvaddar konstant, av just den orsaken så har jag bara halvförsäkring på min gixxer annars kostar det för mycket. Om jag fick bestämma skulle vi ha personlig försäkring och då skulle man få börja betala om man klotar konstant och aldrig behöver stå sitt kast. Ring runt o kolla priser (skiljer mycket) och om det är för mycket så är det ju inget mer att göra än att försöka omdisponera penger, jobba mer eller börja samla frimärken och lägga hoj på hyllan (om du nu promt måste ha gixxer)

9000 om året är inte ens speciellt dyrt?

Jag betalar 11 om året nu, halv, avställningsbar. På Gjensidige försäkringar.
Kostar 12% avställd.

11.800:- hel/hel GSXR1000 -06...

Fredrik:tummenupp

PS. Ej avställningsbar men det är fan billigt iaf!

för att knyta ihop säcken så blev det en gsxr 1000 i alla fall och det blev folksam med halvförs/5900kr/år. ok i sammanhanget måste man väl tycka när man ser andras priser. ibland är det bra att vara gubbe tror jag, så blir man ju som ett barn också på vägarna med den här hojen :tummenupp
hoppas midsommar inte gick allt för hårt åt er.
tack än en gång för alla svar :tummenupp.

Det priset du fick är ju vansinnigt billigt. Inte änns 500:- i månaden.
Det är bara att köpa läget o betala och se glad ut.

Priset är alltid från person till person. Var man bor osv.
Som sagt innan i tråden kan insplanet.se vara ett bra hjälpmedel. Dom samarbetar dock inte med alla försäkringsbolag.

Det priset du fick är ju vansinnigt billigt. Inte änns 500:- i månaden.
Det är bara att köpa läget o betala och se glad ut.

Priset är alltid från person till person. Var man bor osv.
Som sagt innan i tråden kan insplanet.se vara ett bra hjälpmedel. Dom samarbetar dock inte med alla försäkringsbolag.

insplanet var bra engång i tiden, idag så huzzlar de bara folk så att de tror de fått en bra deal men i själva verket samarbetar de med ett föräkringbolag som inte är så billigt och även de själva ska tjäna lite på det. du kan ju räkna ut själv hur dyrt det kan bli.

Jag kollade med insplanet och även ringde runt själv. Tog en försäkring på ett av de större bolagen som de inte verkade ha med, och insplanet erbjöd mig en försäkring som skulle kosta mig 25-30 000 kr mer än det jag betalar idag om året. hade jag varit dum, oerfaren, bekväm och ivrig hade jag kört på det och snacka om kasta pengarna i sjön.

insplanet var bra engång i tiden, idag så huzzlar de bara folk så att de tror de fått en bra deal men i själva verket samarbetar de med ett föräkringbolag som inte är så billigt och även de själva ska tjäna lite på det. du kan ju räkna ut själv hur dyrt det kan bli.

Jag kollade med insplanet och även ringde runt själv. Tog en försäkring på ett av de större bolagen som de inte verkade ha med, och insplanet erbjöd mig en försäkring som skulle kosta mig 25-30 000 kr mer än det jag betalar idag om året. hade jag varit dum, oerfaren, bekväm och ivrig hade jag kört på det och snacka om kasta pengarna i sjön.

:skrämd :skrämd :skrämd

Har ringt runt och tjatat med F-bolagen då det blir så lite åka för mig i år. Så mesta tiden
står hojarna avställda.
Har lyckats sänka månadskostanden för mina hojar med 70%.

LF är goa de ger mig en så sjukt låg garageförsäkring för min gsxr 1000 08 (billiage än min 01 gixxer) att jag inte känner det värt o ställa på den. Smart av dem, då tjänar de in dem pengarna ju.

ring runt det lönar sig.

Jag råkade ut för samma sak förra sommaren. Eller det fanns avställningsbara försäkringar, men det blev så mycket billigare om jag tog en försäkring där jag inte kan ställa av den (helårs). Men när jag inte kunde köra mer så "sålde" jag den till morsan. Och så tar jag tillbaka den nu i sommar igen. Det blir många ägare, men samma ägare hela tiden. Tror ingen köpare bryr sig om det..

LF är goa de ger mig en så sjukt låg garageförsäkring för min gsxr 1000 08 (billiage än min 01 gixxer) att jag inte känner det värt o ställa på den. Smart av dem, då tjänar de in dem pengarna ju.

ring runt det lönar sig.

ehh, känns ju inte som du "behöver den" då lixxom:va:va

men som tidigare i diskussionen så skulle man ha en rent personlig försäkring. har man inte vart inblandad i prylar så är det ju inkomst för dom i alla fall....men det är ju klart dom gärna gör såhär för dÅ tjänar dom ju ÄNNU mera på mig.
en annan sak som också verkar helt uppåt väggarna är ju att om jag tar en halvförsäkring på min hoj, kan jag bara byta "upp" mig till en hel och då måste jag göra en besiktning hos dom så att det inte är något skumt, ok. men jag KAN inte gå från hel alt halv försäkring till trafik där jag tar på mig allt egenansvar....hur tänker man då. dessutom så kan jag när jag försäkrar min hoj för första gången välja fritt UTAN någon besiktning...hur tänkte dom då? litar dom på att folk inte köper grejor som inte funkar lr:va:va

Kapar tråden lite

Någon som vet om det finns nåt bolag som kan försäkra den "andra" bågen för typ halva priset, eller liknande
Givetvis blir det bara försäkringstagaren som kan köra hojarna, (man kan ju bara köra en åt gången)

Ett annat tips är att köra en hoj man har råd att äga och försäkra..

Åtminstonde bör man se till att man har råd att laga ev. skador på den om man kör trafik eller halvförsäkring..

Det är förbannat surt att klota en oförsäkrad hoj..

Kapar tråden lite

Någon som vet om det finns nåt bolag som kan försäkra den "andra" bågen för typ halva priset, eller liknande
Givetvis blir det bara försäkringstagaren som kan köra hojarna, (man kan ju bara köra en åt gången)

Hondas märkesförsäkring hos IF har någon sådan möjlighet. Men det förutsätter att det är en Honda.

folksam gäller, det enda bolaget som har avst bar försäkring...har kört folksam konstant sedan man börja åka sporthojj !

betalar 1800kr månad på mig för trafik, det håller inte, kommer sälja till hösten, blir för dyrt, den svenska sommaren suger , mest regn.

Nix! Gjensidige har avställningsbar försäkring också.

CBR 929, 2001
21 bast, bor precis söder om tullarna och har hojen reggad på mig.
Premie: 1893kr / månad för helförsäkring, avställningsbar när som på året. Lägre premie under vår, höst och vinter. 90kr / månad för garageförsäkring.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti