Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok..Freppa skrev:Vi har ingen angiverilag punkt slut.
Detta för att inte exempelvis ett gift par skall behöva vittna mot varandra och därigenom riskera att begå mened. Om exempelvis ditt barn knarkar så är inte du skyldig att ange honom/henne.....
supernaut skrev:Jag var inne på ett fotoforum för ett tag sedan och där påstods det att det var riktiga godbitar som satt i skåpen, Canon eos 1d tror jag. Kan vara båg och skitsnack men varför inte. statliga inhandlare har väl aldrig tvekat på att spendera.
Stephen skrev:Ok..
Trodde jag inte.. Gaggade med en snut för ett tag sen angående detta.. HAn sa att om det var ett brott av grövre karraktär, t.ex. om nån lånar min bil och kör ihjäl någon så måste jag ange denna.. Men detta stämmer alltså inte?? Kunde man ju ge sig fan på att snuten skulle ljuga som vanligt,... :kocko
erik skrev:jag törs inte säga vilket märke och modell det är med jag har sett ett tv-inslag där de monterade en kamera och jag kan lova att det är kameror av bättre modell...
H-Klint skrev:Kanske lite OT men poliser fastnar ibland dom också
Nej, anledningen till att många skåp är tomma beror på att de inte har råd till kamerautrustning till alla skåp. Därför har de en utrustning som de flyttar runt mellan vissa skåp. På så sätt vet inte heller "Svensson" om det finns kamera i skåpet eller inte, vilket i sin tur bidrar till en minskad hastighet. Kameraskåpen är huvudsakligen till för att sänka medelhastigheten...Micke_Lindstrom skrev:Det är väl en av anledningarna till att skåpen rätt sällan innehåller kameror, för att minska risken att kamerorna blir snodda.
Freppa skrev:BMWJohan: Nej, du kan inte få böter för något som någon annan gjort. Vi har inte ägaransvar på bilar i Sverige. Mao - om inte bilden på ägaren av bilen stämmer med bilden på hstighetskameran, så kan de inget göra. De har heller ingen rätt att fråga ägaren om vem föraren är, oavsett hur grovt det är, för vi har inte angiverilag i Sverige (exempel: En firmabil körs för fort. Firman måste inte lämna ut information om vem som körde den).
Intressant vore det dock att se om de även kollar på de som är mantalsskrivna på samma adress som ägaren. Är det tillräckligt grovt kan jag tänka mig att en övernitisk polis kollar upp det.
Tillbaka till trådens ursprung så tror jag att lär ha märkt om du blev fångad av en kamera mitt i natten när det var mörkt, du bör ha uppmärksammat en blixt, inte så stark som en vanlig kamerablixt men ett snabbt och intensivt ljus.
/Nitrous
zettan skrev:Tjena Villee.
Håller inte med dig om: Yamaha/Ducati/Honda > Ferrari/Lamborghini/McLaren
Tycker detta stämmer bättre: Yamaha=Mazda
Ducati=Ferrari
Honda=Honda
Suzuki=Suzuki
Triumph=Mclaren
Apillia=Lamborgini
Men, det finns säkert andra som tycker olika, och det är väl härligt.
God Jul
Freppa skrev:BMWJohan: Nej, du kan inte få böter för något som någon annan gjort. Vi har inte ägaransvar på bilar i Sverige. Mao - om inte bilden på ägaren av bilen stämmer med bilden på hstighetskameran, så kan de inget göra. De har heller ingen rätt att fråga ägaren om vem föraren är, oavsett hur grovt det är, för vi har inte angiverilag i Sverige (exempel: En firmabil körs för fort. Firman måste inte lämna ut information om vem som körde den).
Intressant vore det dock att se om de även kollar på de som är mantalsskrivna på samma adress som ägaren. Är det tillräckligt grovt kan jag tänka mig att en övernitisk polis kollar upp det.
supernaut skrev:Jag var inne på ett fotoforum för ett tag sedan och där påstods det att det var riktiga godbitar som satt i skåpen, Canon eos 1d tror jag. Kan vara båg och skitsnack men varför inte. statliga inhandlare har väl aldrig tvekat på att spendera.
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |