Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ksann skrev:2107910Har nu lagt ut min hoj men vill ogärna låter folk provköra (då min försäkring inte täcker ev. skador samt att jag inte kan stoppa någon om de bara kör iväg).
Hur gör ni?
ksann skrev:2107910Har nu lagt ut min hoj men vill ogärna låter folk provköra (då min försäkring inte täcker ev. skador samt att jag inte kan stoppa någon om de bara kör iväg).
Hur gör ni?
Hur gör ni?
Hur gör ni?
Vad menar du med lappen?jinnedal skrev:2107932Informera, skriv en lapp "provkörning till självkostnadspris"
Sen brukar en del låna ens körkort när man testar som en liten garanti.
Hur gör ni?
War-psycho skrev:2108044Har spekulanten inte betalningen med sig, så blir hojen heller inte såld vid det tillfället, hur mycket han än får provköra.
Är spekulanten seriöst intresserad av hojen, så kommer han tillbaka med stålarna, provkör och slutför affären.
Har han inte pengarna med sig, så kan provkörningen också vänta.
(Självklart så kan spekulanten backa ur efter provkörningen, om han hittar nåt som inte stämmer på hojen.)
En (privat) provkörning är ingen konsumenttest, för att folk ska få testa olika varianter av hojar.
Det är egentligen endast en sista koll att allt är som säljaren säger.
Testpiloter kan alltså hänvisas till handlarna, som är bättre försäkrade mot sånt.
Som jag resonerar: Jag behöver inte 20 pers som provkör min hoj, det räcker med en som köper hojen.
jinnedal skrev:2108636Se upp för falska postväxlar om ni ska sälja också, finns tydligen en del. Var o hämtade en ktm 640 med en kompis förra veckan o säljarna ringde o grejade. Hade tydlige blivit lurade vid en tidigare bilaffär.
Finns ett nr att ringa till banken där man kan kolla upp bankmannens namn som utfärdat postväxeln.Var försiktiga finns mö slödder som är spekulanter.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |