Hur gör ni när ni säljer en hoj?

en annan bra grej förutom att han har tatt på sig att betala vid eventuell olycka är att åka hem till personen i fråga! när du har hans namn kan du kolla att han bor på den adressen han uppgav! när du kommer dit så ser du att han bor där och du kan låna ut hojen ett litet extra + är att hojen är uppvärmd!

jag har funderingar på att skriva ett kontrakt där den eventuella köparen får betala självrisken i handpenning och där det står att köpet hävs om han inte är nöjd efter provkörningen.
och att resten betalas vid leverans

mitt problem är att självrisken är 14 000 det är inte alla som vill åka runt med 14 000

hornet oskar skrev:
är att självrisken är 14 000 det är inte alla som vill åka runt med 14 000
Nej, men de flesta bör ju kunna tänka sig att åka runt med en postväxel utställd på 14000? Det är ju precis som pengar med undantaget att den endast kan lösas in av den som den blivit utställ till, dvs dig.

tror man ska va tacksam att det kommer nån överhuvudtaget o vill kolla o testa.. för det går inte att sälja nu ....

Hej, jag är på andra sidan - ska köpa en hoj! Det är väl självklart att man får betala självrisk / värdeminskning på hojen!!! Det tror jag att alla som provkör tycker. Därför känns det extra nervöst, när man som jag inte har kört aktivt på några (8) år.

Jag tycker att det känns bra när personen kommer hem till en. Man kan ge dom körkort och lägenhetsnycklar, så kan de vänta ute eller inne som de vill.

Tyvärr så vill de flesta att man kommer hem till dom. Det gör allt än värre eftersom man inte känner till vägar etc. Hamnade i ett villaområde som det tog ca 5 min att komma ur när jag provade. Sedan får man försöka att hitta en bra väg, inte lätt! Det är ju inte villaområdet/ motorvägen/ rödlyset där man vill provköra.

MVH /Dr B.

ambulans skrev:
tror man ska va tacksam att det kommer nån överhuvudtaget o vill kolla o testa.. för det går inte att sälja nu ....

Sanning. Jag skulle inte köpa nåt om de håller på med att krva självrisk mm. Jag kollar på personen i första hand 99% av alla är ärliga. Körkortet kan man kolla det räcker för mig.

Vurpa = affär det säger man innan.

Har just sålt min hoj, tackar gud för det. Helt omöjligt att ens få intressenter i princip.

Somnån tidigare sa, man måste kunna lita på folk!

Jag har inte läst eller hört nån som tyckte att personen de lånat ut till såg skum ut i förväg = det är nog fan bäst att ha hyfsat på fötterna ifall den eventuelle köparen drar med hojen eller råkar skrota den. Jag tror att 50-100' är en hyfsad ekonomisk smäll för de flesta här.

Hur många av er "ilskna" hoj-säljare, i den här tråden, har fått en mc stulen?

Hur gjorde ni när ni köpte er hoj? Jag tror inte att ni åkte omkring med postväxlar på 14.000, eller?

Jag tycker synd om alla som får sin pärla stulen, oavsett om det sker på natten eller vid en bluff försäljning. Men ni låter helt paranoida, som om alla som skulle höra av sig till er bara var ute för att stjäla just er mc. Ni lämnar ju ut telenr så det är ju en smal sak för en tjuv att ta reda på vart ni bor, tänker ni även på sånt?

Tycker att ni får komma ner på jorden lite.

MVH /Dr B.

Det är bra med tips på hur man kan stå skadeslös om olyckan/tjuven är framme. Jag tycker inte att så många är så paranoida här. Sen är det ju skillnad på storstäder och mindre orter. I E Stokolmo finns det i alla fall bad guys tyvärr.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back