Hur gör ni med mobilen när ni kör?

Re: Re: Re: Ljushuvud...

Forkman skrev:
Om kompisen krockar och ligger döende då, ska man
börja trumma på motorcykeln och hoppas att
SOS hör en?

ja.. eller göra upp en brasa i vägkanten o skicka röksignaler.. :crash

njae.. folk me telefoner dyker de upp överallt så de är nog inget problem... om ni inte ska åka på nån enslig grusväg förstås :rolleyes:

alt 2 = köp en Blade, så får ni ett bagageutrymme som rymmer de mesta... :p
 
Re: Re: Ljushuvud...

ambulans skrev:
lämna mobilen hemma.. är de nå viktigt så ringer dom igen :tummenupp

Visst... Men fördelen med att ha telefonen på styret var ju inte att kunna slänga sig på bromsen, göra en stoppie samtidigt som man kastar av sig hjälmen för att hinna svara när svärmor ville nåt...
Däremot var det ju rätt trevligt o se när man fick sina Laservarnings-SMS ! :slicka
I och för sig har jag ännu inte hört att polisen har nån hoj som gör 300Km/h+ , men det e ju dumt o reta dem för mycket, för då står de väl där när man kommer i sin Ford Escort oxå...
 
Re: Re: Re: Ljushuvud...

Hård skrev:
Visst... Men fördelen med att ha telefonen på styret var ju inte att kunna slänga sig på bromsen, göra en stoppie samtidigt som man kastar av sig hjälmen för att hinna svara när svärmor ville nåt...
Däremot var det ju rätt trevligt o se när man fick sina Laservarnings-SMS ! :slicka
I och för sig har jag ännu inte hört att polisen har nån hoj som gör 300Km/h+ , men det e ju dumt o reta dem för mycket, för då står de väl där när man kommer i sin Ford Escort oxå...

Avskaffa svärmödrar :fakta
 
:kulspruta

Köpte en hållare för min telefon och satte fast den med dubbelhäftande tejp bak i kutsen på min r1 funkar kanon!!
 
Får se nu...

Mobilen finns alltid i vänster benficka, tillsammans med
mitt solglasögon-etui. I höger benficka har jag
plånboken ( för bekvämlighets skull ).

Nedre jackfickorna är vanligtvis tomma eftersom jag inte
vill se ut som om jag har HD-mage ( jag är inte alls fördomsfull...
Det bara ÄR så... ), vänster utanpålilggande bröstficka
innehåller ALLTID ett första-hjälpen-kit ( jo, NÅGOT lärde
man ju sig i lumpen ), vänster innerficka innehåller
vanligtvis mp3-spelaren och min fickdator, höger
utanpåliggande ficka huserar eventuella nycklar och
öronproppar ( om man nu skulle glömt ladda spelaren
med ny musik och inte vill köra lagligt ), höger innerficka
innehåller alltid mitt Fahrzeugschrein, ett par extra
batterier och ganska ofta mitt pass.

Resten av prylarna har jag i min ryggsäck. :fakta :D

EDIT: Nämde jag att jag älskar Gore-Tex? :crash
 
Last edited:
Fredrich skrev:
Får se nu...

Mobilen finns alltid i vänster benficka, tillsammans med
mitt solglasögon-etui. I höger benficka har jag
plånboken ( för bekvämlighets skull ).

Nedre jackfickorna är *snip*

Resten av prylarna har jag i min ryggsäck. :fakta :D

EDIT: Nämde jag att jag älskar Gore-Tex? :crash

Det där kommer att göra ont vid en krasch......
 
Seizure Later skrev:
Det där kommer att göra ont vid en krasch......
Vaddå krasch? :D
( Jag tror krasch'er gör ganska ont oavsett vad... )
EDIT: Vidare hoppas jag mitt ryggskydd avlastar om jag
skulle t ex ha min systemkamera i ryggsäcken OM och
när det nu skulle hända. Men den dagen den sorgen. )
 
Fredrich skrev:
( Jag tror krasch'er gör ganska ont oavsett vad... )

Det gör dom, ingen tvekan om saken. Men att späda på med en massa extra brutna ben kan jag inte rekommander. Med dom grejorna i fickorna är det nog med en omkullkörning i 30-40 så har du ett antal brutna revben...
 
maverick_750rr skrev:
Jag snackar först, tänker sen.............. Min rätt på sporthoj :D

Hmm.
Jag provade det där. Gick inget bra för mig. :(

Jag får ta lektioner av Mave i hur man gör... :D
 
Jag säger bara rygga i alla lägen, inget skit i fickorna om/när oturen är framme.
 
Gustav1 skrev:
Tycker ändå det verkar riskabelt att ha ryggsäck på sig....

Nejdå, bara å se till att man landar på mage. :tummenupp
Ett bra knep är att alltid se till att man alltid krockar framifrån, eftersom då har man stört möjlighet att nyttja buken i dämpningssyfte och de eventuella artiklar som man medför i ryggsäcken förblir oskadda :crash
 
Fenix skrev:
Nejdå, bara å se till att man landar på mage. :tummenupp
Ett bra knep är att alltid se till att man alltid krockar framifrån, eftersom då har man stört möjlighet att nyttja buken i dämpningssyfte och de eventuella artiklar som man medför i ryggsäcken förblir oskadda :crash

Hehe, där har du nog helt rätt :p

Jaja, vi får väl hoppas att vi slipper prova hur mycket ryggen tål.. :hej
 
:p :p :p
Amatörer *LOL*

Köp en RF900 så får ni ett behändigt litet handsfack ovanför vänster sidokåpa!

Polarna retas alltid lite grand för att det börjar likna en Gw med original prylfack...men när vi börjar leta ställen att lägga undan mobil och bromsskivelås så tystnar de snabbt! :fakta

Skämt åsido, man kan ju undra varför tillverkarna INTE monterar dessa små behändiga fack redan från början på alla hojar (nåja, nästan alla då - de med kåpa vill säga).
Förutom för rena tävlingshojar så är det ju svårt att hävda att sådana fack stjäl vikt att tala om...
 
Lägger den i innerfickan i "stället" så klart tillsammans med plånbok och cigg.

Men det var klart lättare när man åkte offroad. Shift brallorna har juh sjuttioelva fickor helt perfekt.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top