Hur gör ni med mätarna?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Den här tråden borde kanske ligga i ett annan del av forumet men eftersom det handlar lite om bankörning så kanske det finns någon som kan svara.

På min hoj, en R750 -02, sitter lyset och alla mätare ihop i ett paket som är fäst i toppkåpan. I den nya kraschkåpan finns inga fästen och jag skulle helst köra med ett billigare lyse samt mätare.
Finns det kanske färdiga kit att köp med de mätare man behöver och som bara kan pluggas in i det befintliga kablarna? (Tänker på varvräknar, hastighetsmätare, soppamätare osv).

Jag tog originaldelarna och monterade i ett egentillverkat fäste. Lite plåt och popnitar så var det färdigt. :tummenupp

Du har inga bilder på hur ditt fäste såg ut? Kanske inget man fotar direkt...

Jag tog och köpte perforerad plåt på rulle, ca: 2cm bred. Den plastade jag fast med polyester och glasfiber. Typ som spröt som man sedan kan böja och skruva fast mätare och sånt i.

lugna ner dig en månad eller 2 så kommer du få se grym instrumentpanel!!!

PM:a vid intresse!

sandstream skrev:
På min hoj, en R750 -02, sitter lyset och alla mätare ihop i ett paket som är fäst i toppkåpan. I den nya kraschkåpan finns inga fästen och jag skulle helst köra med ett billigare lyse samt mätare.
Finns det kanske färdiga kit att köp med de mätare man behöver och som bara kan pluggas in i det befintliga kablarna? (Tänker på varvräknar, hastighetsmätare, soppamätare osv).

Om du ska använda hojen till bana behöver du inte mer än kanske varvräknaren. Ta bort allt onödigt.

Men om du vill ha ljus kan du köpa en Biltema lampa, borra hål och skruva fast i kåpan.

PS. Silvertejp fungerar till allt, annars låter det fint att poppnita fast i en plåt.

*/ ?>
Back