Hur gör ni med era ostrypta hojjar

okej det låter bra. så supermotard märks inte så stor skillnad på?
MVH Elias

Börja med att köra lagligt åtminstone, och fixa lappen...:rolleyes:
När du känner att du klarar av den i strypt version så kan du dra dem, om du nu måste göra det. Annars kommer vi snart få läsa i UNT om en "Motorcykel-Mardröms-Marodör-Död-grej".:notme

Har en kamrat som kör r6:a med 25kw på pappret men är ostrypt. Den här killen har grymmaste tur i oturen jag någonsin hört talas om!
Han har i alla fall blivit stoppad ett flertal gånger men aldrig åkt dit. Dom har kollat upp att motorcykeln är registrerad på 25kw, och det är den ju, så har det varit lugnt.
Han har klarat sig från en del andra grejer också när han blivit stoppad (körförbud, fortkörning, trasiga lampor, mm) så kanske bara att han har haft en jävla tur. Men han har råkat ut för detta 4-5 gånger och har inte ens blivit tvungen att göra någon besiktning eller nått. Bara att åka vidare. Kan väll inte bara vara tur?
Känns inte som att det är det vanligaste att någon polis står och plockar isär en hoj och tar olagliga trimdelar osv. (om nu detta ens är möjligt, vilket jag ställer mig tveksam till).

Har en kamrat som kör r6:a med 25kw på pappret men är ostrypt. Den här killen har grymmaste tur i oturen jag någonsin hört talas om!
Han har i alla fall blivit stoppad ett flertal gånger men aldrig åkt dit. Dom har kollat upp att motorcykeln är registrerad på 25kw, och det är den ju, så har det varit lugnt.
Han har klarat sig från en del andra grejer också när han blivit stoppad (körförbud, fortkörning, trasiga lampor, mm) så kanske bara att han har haft en jävla tur. Men han har råkat ut för detta 4-5 gånger och har inte ens blivit tvungen att göra någon besiktning eller nått. Bara att åka vidare. Kan väll inte bara vara tur?
Känns inte som att det är det vanligaste att någon polis står och plockar isär en hoj och tar olagliga trimdelar osv. (om nu detta ens är möjligt, vilket jag ställer mig tveksam till).

nej precis, jag är bara nyfiken. Kommer köra helt lagligt med en strypt hoj iaf i början. men kan inte polisenprovköra den? har dom tillåtelse at göra det?
Jag är som sagt bara nyfiken och vill bara ha raka bra svar inget som" kör strypt då om du är så nojjig för konsekvenserna".
tack på förhand/ Elias

nej precis, jag är bara nyfiken. Kommer köra helt lagligt med en strypt hoj iaf i början. men kan inte polisenprovköra den? har dom tillåtelse at göra det?
Jag är som sagt bara nyfiken och vill bara ha raka bra svar inget som" kör strypt då om du är så nojjig för konsekvenserna".
tack på förhand/ Elias

Om polisen tar dig för en rejäl fortkörning, de misstänker att du har en fulleffekt och inte strypt, så kan å får de provköra. Kvarstår mistanke, så skruvas din hoj ner och kollas om den är strypt. Är den det.:: så...
Böter, indraget körkort får du räkna med. Hur sedan försäkringsbolaget ser på det hela, om de får reda på det från polisen, det ska jag låta vara osagt, men din försäkring får du nog försvara .....:)

Så , ja, tar dom dig så blir det dyrt.

Du kan åxå fråga dig varför det finns just olika klasser på mc. Kan du inte med att köra strypt, vänta ett par år och ta körkort då istället.

Vi köööör. Surt om det blir böter men det får man ta... Vad som händer om förs. bolaget kollar vill man inte veta.

Tjhej!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...