Hur gör man?

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
Svart/ grå kronan duo s
Efter att ha kört motordrivna 2-hjulingar i snart 30 år så har jag fått seriösa funderingar på att prova Motard.
Så hur gör man?
Närmaste banan jag har är Gröndal i Eskilstuna. Hur jag än letar på nätet är det enda jag hittar en vägbeskrivning, ingen hemsida.
Det framgår av trådar på SH att det som behövs för träning är ett medlemskap i en klubb ansluten till Svemo.

Så har jag rätt i att det enbart behövs
1: En hoj som uppfyller kraven
2: Rätt utrustning, skinnställ, stövlar osv osv
3: Ett medlemskap i en Svemo ansluten förening/ klubb.
4: Ett glatt humör

Stämmer!

Sala, Örebro, Eskilstuna och Lunda / östhammar är närmast till för dig.

Imorrn och på Tisdag är det nybörjar träningsläger på Sala banan faktiskt!

Tjenare!

Sista punkten du räknar upp behövs inte men den kommer liksom av sig själv när man kör ;)

http://www1.idrottonline.se/GrondalsMSK-MotorcykelochSnoskoter/

Ang medlemskap skall jag dubbelkolla om informationen på hemsidan som fortfarande gäller.

Idag kommer vi åka ut till Gröndal och fixa dom punkter som det blev nedslag på efter banbesiktningen, sedan kommer träningarna att starta.

Som det ser ut nu blir det träningar Onsdag ca 17-20 och Söndagar (återkommer med tid)

Jag kommer vara Supermoto/Quad-ansvarig i Gröndal motorsport klubb och uppdaterad officiell information kommer skrivas i en tråd här på sporthoj samt hemsidan som jag länkade till ovan.

Vi kommer vara ett rätt stort gäng som kör för Gröndal MSK iår så det kommer finnas gott om folk att rådfråga om du behöver hjälp/tips osv.

Mvh / Mark Karlsson

Tjenare!

Sista punkten du räknar upp behövs inte men den kommer liksom av sig själv när man kör ;)

http://www1.idrottonline.se/GrondalsMSK-MotorcykelochSnoskoter/

Ang medlemskap skall jag dubbelkolla om informationen på hemsidan som fortfarande gäller.

Idag kommer vi åka ut till Gröndal och fixa dom punkter som det blev nedslag på efter banbesiktningen, sedan kommer träningarna att starta.

Som det ser ut nu blir det träningar Onsdag ca 17-20 och Söndagar (återkommer med tid)

Jag kommer vara Supermoto/Quad-ansvarig i Gröndal motorsport klubb och uppdaterad officiell information kommer skrivas i en tråd här på sporthoj samt hemsidan som jag länkade till ovan.

Vi kommer vara ett rätt stort gäng som kör för Gröndal MSK iår så det kommer finnas gott om folk att rådfråga om du behöver hjälp/tips osv.

Mvh / Mark Karlsson

Halloj!

Då får jag nog ta o släpa mig ut till banan på Söndag för att titta o insupa lite atmosfär.

Var iväg en sväng till Gröndal i Söndags och titta på träningen.
Det såg onekligen riktigt roligt ut. Blir lite fundersam på vad jag ev ska ha att åka på, eller rättare sagt, hur extremt det ska vara. Jag vill fortfarande kunna åka o ta en fika eller en sväng på favoritvägen, eller till o med en längre tur men samtidigt kunna använda hojen på bana utan att behöva känna att chassi o motor inte räcker till. Det här måste jag ta mig en rejäl funderare på :va . Och så måste jag sälja hojen jag har idag för hur mycket jag än vill så får jag inte plats med en till!

Kul att du vill satsa på att köra.
Dessvärre blir det en kompromiss om man vill ha en hoj som fungerar både på landsväg och bana...

Det finns några trådar om detta och det som oftast rekommenderas är Ktm 525/530 däremot är det inga hojar man kör "långtur" på och dom kräver underhåll som en cross.

Går man över till en hoj som är mer lämplig för landsväg blir det Ktm's lc4a typ 690 osv och dom blir för stora på banan.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park