Hur gör man när man sprutar eld??

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Hej
Funderar lite på detta som ett coolt "partytrick" att göra nu när sommaren närmar sig och grillfesterna börjar hagla.
Vad ska man ha i käften? misstänker att det inte är blyfri 98.... :D
Vet ju dock inte om jag skulle våga testa och definitivt inte utan att prata med en van gycklare eller cirkus artist.... :7peta

Det gäller väl antagligen att...eeh....poffa till med vätskan så att tiden kakhålet är öppet minimeras annars kanske grillfesten flyttas "inomhus"
Jaja....om någon kan och då menar jag KAN agera brinnande oljekälla så kan ni väl dela med er av lite kunskap...

Mvh Danne

Usch fyfan, skulle inte vilja dö på att försöka testa det ens :banana
Men du får gärna prova

Lampolja. Finns på vilken välsorterad mack som helst.
Inte alls svårt. Men ha vatten och grejjer i beredsakp när du börjar testa. Och testa inte inför pubilk direkt. :) Och svälj inte oljan.

vid närmare eftertanke.....

Kimze skrev:
Usch fyfan, skulle inte vilja dö på att försöka testa det ens :banana
Men du får gärna prova

:fyllisar + :brinnerup + :tuttar = :hihi

Last edited:
Mago skrev:
Lampolja. Finns på vilken välsorterad mack som helst.
Inte alls svårt. Men ha vatten och grejjer i beredsakp när du börjar testa. Och testa inte inför pubilk direkt. :) Och svälj inte oljan.

Hej
Vad ska man ha å blåsa emot då? tänkte om det var nå speciellt eller bara ha lite gammla trasor på ett kvastskaft...... :va
åsså "poffa" ut oljan va?.....

Cirkus maximum är i närheten av gävle nu. Bara att gå ner och prata med ägaren Bengt så har han säkert någon kille som kan lära dig hur man gör.

Öva med vatten först så du får till blåstekniken, "poffen" sas. Kan ju vara dumt om man råkar sätta skiten i halsen om man prövar med lampolja första gången. O akta ögonbrynen första gången du prövar med brännbar vätska :brinnerup :hihi

Festivalolja är väl det man brukar använda oftast. Som fackla funkar det fint med tex ett avsågat kvastskaft..kanske 50-60cm långt. Linda in toppen med något tyg, dra en spik genom och några varv ståltråd utanpå så sitter det rätt bra. Öva med vatten några gånger först så du får lite känsla för det.

Ett bra tips är att "skölja" munnen med tex gräddfil först...det känns bra mycket bättre efteråt. En blöt snusnäsduk över håret är inte heller tokigt.

O så det viktigaste av allt...svälj inte och ha alltid med dig nån..ifall olyckan är framme.

MilleR skrev:
Hej
Funderar lite på detta som ett coolt "partytrick" att göra nu när sommaren närmar sig och grillfesterna börjar hagla.
Vad ska man ha i käften? misstänker att det inte är blyfri 98.... :D
Vet ju dock inte om jag skulle våga testa och definitivt inte utan att prata med en van gycklare eller cirkus artist.... :7peta

Det gäller väl antagligen att...eeh....poffa till med vätskan så att tiden kakhålet är öppet minimeras annars kanske grillfesten flyttas "inomhus"
Jaja....om någon kan och då menar jag KAN agera brinnande oljekälla så kan ni väl dela med er av lite kunskap...

Mvh Danne

har ni inte cirkusgymnasiet kvar uppe i gävle?
bara att haffa nåt av freaksen på stan så visar dom nog på studs :tummenupp

happy huntin :fyllisar

För att undvika ett sönderbränt svalg så se till att ha ett bränsle som har hög flampunkt, såsom olja som redan föreslagits.

Var noga med att se vart vinden blåser. Jag känner en kille som jobbar som stuntman/gycklare och som tränar upp folk i bl.a. i att just blåsa eld, och två av hans elever har fattat eld då de inte tagit hänsyn till att vinden mycket bestämmer vart flamman tar vägen.

Jag brukar köra med tändvätska.
Men det smakar som sagt inte så gott efteråt.
Egentligen ska du ha kemiskt ren bensin som går att köpa på apoteket. Snackade med en "såndär" (vad dom nu heter) en gång och han sa att det var så iaf. Han var dessutom väldigt rutinerad. Förklarade för mig hur jag skulle få min hand att brinna utan smärta och sånt också. =))

En snubbe i bandhagen som sprutade eld i tid o otid råkade dra ner lampolja i lungorna.Han fick "kemisk lunginflammation" o strök nästan med,så ta det lugnt när du provar,o framför allt,var nykter.

Tändvätska...Lampoljan smakar betydligt värre!

Men jag brukar bli helt tomatröd runt munnen och se ut som fan...
Så om du ska impa på brudarna så funkar det sämre...
Samt allt hångel efteråt är uteslutet! :tungan

Blåsa eld ??

du skall nog ha någon som lär dig........jag åkte på kemisklunginflammation.........dog nästan :yoparty .........

Får du det så kan lungorna kolapsa !!!

:ajjabajja

cool_lilja skrev:
du skall nog ha någon som lär dig........jag åkte på kemisklunginflammation.........dog nästan :yoparty .........

Får du det så kan lungorna kolapsa !!!

:ajjabajja

Hallåhallå

Tack för alla tips å grejer.... :yoparty .ska nog fan knalla ner till Circus gymnasiet å snacka med nåt där. Bor nån snubbe i min trapp som jag misstänker går där.... :7peta
Som några sagt ska man nog ha nån på plats som lär en.....

Nyheter
Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

Back