Hur gör man för att slippa bli övervakad?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Debatten är stor och det är många som fått hem hotbrev i brevlådan för att de laddar hem filmer, program, spel och musik via t ex dc.

Kan man slippa bli övervakad och i så fall hur?
Det enda programmet jag hört talas om är peer guardian som ska stoppa antipiratbyrån mm.

Det är ju ganska obehagligt enligt mig att ständigt vara bevakad (känns det som). Inte för att jag gör något olagligt, utan för att tanken att någon konstant kan kolla vad jag gör på nätet, vilka mail jag skickar osv skrämmer mig lite.
Går detta att undvika och i så fall hur?

Bifogat

• pg.jpg
    pg.jpg
    95.4 KB · Visningar: 167
yonsson skrev:
Det är ju ganska obehagligt enligt mig att ständigt vara bevakad
Det är du inte. Förhoppningsvis. Om du är det så är det inte Antipiratbyrån som övervakar utan något mycket hemskare :)

Antipiratbyrån scannar av fildelningsnätverk och kollar vilka som delar ut filer, det är inte samma sak som att övervaka all trafik som går ut/in från en dator, det är inget som de har befogenhet eller möjlighet att göra.

På Internet kan ingen höra dig skrika.
ph34r.gif

Gå till Pirate Bay och "låna" lite bra svar att skicka till vederbörande utländska företag - att de läser på de Svenska lagarna först innan de spammar dig.

sgtpepper skrev:
Det är du inte. Förhoppningsvis. Om du är det så är det inte Antipiratbyrån som övervakar utan något mycket hemskare :)

Antipiratbyrån scannar av fildelningsnätverk och kollar vilka som delar ut filer, det är inte samma sak som att övervaka all trafik som går ut/in från en dator, det är inget som de har befogenhet eller möjlighet att göra.

Men kan man göra nåt åt det då?

Protowall tar upp otroligt lite systemresurser och fungerar utmärkt på en P3 (Jobbar på drivrutinsnivå) - gör samma sak som peerguardian.

andersbrink skrev:
Gå till Pirate Bay och "låna" lite bra svar att skicka till vederbörande utländska företag - att de läser på de Svenska lagarna först innan de spammar dig.

Hehe ,tycker den är störtskön..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...