Hur gör man för att börja köra bana i stockholmsområdet?

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Tja Alla!
Sitter rätt mycket på sporthoj.com nuförtiden och läser rätt mkt om bankörning, vilket jag tycker låter jättekul.
Lessen om jag dubbelpostar men jag vet faktiskt inte hur man hittar om nån har lagt in en likadan tidigare. Ja e rätt färsk på detta. :3freak
Finns det nånstans i stockholmsområdet man kan köra och hur funkar allt?
Vad kostar det? Hur blir man medlem etc?
Finns det kanske nån form av provapå grej man kan göra kanske med egen gathoj? :banana
Vore tacksam för tips :)
//B

Prova sökfunktionen på forumet eller titta längst upp i denna del av forumet efter en Sticky som heter bandagar. Där har du datum, bana samt arrangör så är det bara att ta kontakt med en arrangör eller kika på deras hemsida och sedan ta dig till banan.
Närmaste bana är Rörken, en gokartbana, i Uppsala som du kan söka på så får du info om det.
Annars är det Sviestad som är närmast.
Men som sagt. Sökfunktionen kommer ge dig alla svar du vill ha!

Ingen riktig bana i Stockholm. Rörken är ok för Super Motard men inget för din R6.

Tidningen Bike har haft en lång lista över alla bandagar för allmänheten. Ring Magnus Johansson och fråga – han kan säkert maila datumen/platserna till dig.

Nyteknik skrev:
Ingen riktig bana i Stockholm. Rörken är ok för Super Motard men inget för din R6.

Tidningen Bike har haft en lång lista över alla bandagar för allmänheten. Ring Magnus Johansson och fråga – han kan säkert maila datumen/platserna till dig.

Skitfint! Har du nummer till denne Magnus Johansson eller är detta nåt man finner i Bike tidningarna?
Vet du om orginalsystem är ett måste när man kör bana som gröngölinng? (Hörde det nånstans) :va
Kör själv med akrapovic och det låter ju en del mer än orginal.
Tack tack grabs

potatoes mc har en bandag på gotland ring nu den 5/6 gå in på potatoesmc.com för info!

kostar en 500 och du kommer att få hur kul som helst den dan! :tummenupp

BillSkullman skrev:
Skitfint! Har du nummer till denne Magnus Johansson eller är detta nåt man finner i Bike tidningarna?
Vet du om orginalsystem är ett måste när man kör bana som gröngölinng? (Hörde det nånstans) :va
Kör själv med akrapovic och det låter ju en del mer än orginal.
Tack tack grabs

Jag PM:ar Magnus nummer till dig. Av honom kan du få all nödvändig info. Lycka till!

Vill du köra på Gotlandring? Jag har båtbiljett o grejer som du säkert kan föra övre på ditt namn. Sen är det bara o tuta o köra på Gotlandring.. iofs kostar det 400kr. Hör av dig om du är intresserad. Detta event går av stapeln den 11-13 Juni. Jag kan inte vara med då det är SM på Falkenberg då.

Nån annan som är intresserad får oxå höra av sig.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026