Hur gör jag????

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Södra Stockholm
Hoj
Nää..... såld!
Vilket program är bäst för att skapa en hemsida? Vart hittar jag det?
Helt nybörjare på detta så tipsa gärna......
 
Ja...
Dreamweaver MX
är nog det bästa och enklaste sättet sen kan du gå in på webdesignskolan.com för att få hjälp med det.. massor med guider där.
 
Last edited:
Sjysta tipps Patrik å LiCrO!!!
Dreamweaver laddas nu...... å webdesignskolan är inlagd som favvis.
Tack!
Jag har beställt 125mb utrymme, räcker det långt?

Kom gärna med fler tips!
 
Freakshow skrev:
Notepad???? hahaha......eller!?
Tror han menar att du bör ha lite koll på själva språket också, som är i textformat. Annars blir man lätt alltför begränsad när man använder ett visst hemsideredigeringsprogram
 
jo, helt klart en enkel textredigerare som tex notepad for Win och emacs för Linux.

Att sitta med te.x dreamweaver eller frontpage ger ofta rena spaggetikoden
som både blir svår att läsa och att underhålla.
 
burner skrev:
jo, helt klart en enkel textredigerare som tex notepad for Win och emacs för Linux.

Att sitta med te.x dreamweaver eller frontpage ger ofta rena spaggetikoden
som både blir svår att läsa och att underhålla.
Oj oj oj, nu du burner har jag tappat allt för länge sen!! hehe....
Jag förstår "nada", men det kanske klarnar!

Om jag förstår rätt ska jag asså använda notepad för texten på hemsan?
 
Freakshow skrev:
Oj oj oj, nu du burner har jag tappat allt för länge sen!! hehe....
Jag förstår "nada", men det kanske klarnar!

Om jag förstår rätt ska jag asså använda notepad för texten på hemsan?


Hemsidor görs i kod. Antingen kan man skriva koden manuellt i notepad eller använda ett program som t ex dreamweaver så blir det mycket lättare. Du säger åt programmet vad det ska göra, så skriver den koden åt dig. Använd dreamweaver du :tummenupp
 
Freakshow skrev:
Sjysta tipps Patrik å LiCrO!!!
Dreamweaver laddas nu...... å webdesignskolan är inlagd som favvis.
Tack!
Jag har beställt 125mb utrymme, räcker det långt?

Kom gärna med fler tips!

Det beror på vad du ska använda den till..
Ska du ha bilder i hög upplösning t. ex. så räcker inte 125 Mb särskillt långt.
 
Jo, men jag började med dreamweaver för att jag inte kunde något. Eftersom blir man intresserad och börjar lära sig kod... Fast man ska nog göra tvärtemot...
 
Nu har jag gjort en "under uppbyggnad"-hemsa i dreamweaver MX 2004.
Hur lägger jag ut den nu då???? webdesignskolan säger inte hur man går tillväga, finns bara på CD!!! Skit vad dålig jag är på det här!
Hur gör jag......
 
Okej! Men Dreamweaver ska ju klara att göra detta.......
Men jag hämtar FTP-program.

Vilket FTP rekommenderar ni som kan?
 
Hur lång tid tar det innan man ser det man gjort på webben?
Ska det visas direkt eller tar det något dygn?

Jag har webhotell på B-One....... om det är till nån hjälp....
 
Freakshow skrev:
Hur lång tid tar det innan man ser det man gjort på webben?
Ska det visas direkt eller tar det något dygn?

Jag har webhotell på B-One....... om det är till nån hjälp....

Det visas direkt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top