Hur gör jag nu?

Hur gick det med RS:en sen?

Ja inte går det fort inte, och det beror inte på hojen.
Det här med jobb och sånt ställer till det för en.

Bestämde mig för att provköra på lämplig träning i år. Men först ville jag hinna gå igenom delar på hojen,kolla av skicket och se så allt var ok innan jag drog igång. Blir ju lite grisen i säcken när man handlar i England utan att vara där. Insåg till slut att jag inte skulle få tillfälle att prova i år.
Men den som väntar ....
Man blir ju glad bara av att äga en sån där. Men den ska ju användas också.

Har nu hunnit skruva och kolla lite så det verkar bara vara att provåka.
Passade även på att hälsa på Nordgren på ERF G-åsen, är ju bra att ha kontakter.
Vidare spanade jag lite i depån på Classic i augusti. Då var ju både supermono och och 250racer där. Pratade med de förarna som var där för att få lite koll på hur mycket de skruvar osv. Som jag förstode det har man sänkt nivån lite nu när det inte är SM och man inte behöver ta ut det där sista. Det räckte med att lyfta toppen på racehelgerna så skruvade man mer hemma sen.

Är ju fortfarande i valet och kvalet över vad jag vill köra.
 
Efter att jag kikat på 250GP/Supermono-kombiklassen i helgen vill du köra 250GP. Inget svårt val, skulle jag vilja påstå.
 
Det undrar jag med, herregud vilken vacker hoj ! Berätta mer om den tack

Som sagt det är en 99:a Har ursprungligen gått i Irland. Real roadracing kanske??

Den är ombyggd så tillvida att man tagit bort "slangarna genom tanken" och ersatt med brevlåda fram till en kolfiberluftbox. Verkar vanligt på de 99:or jag sett.

Sen är det JHA-kitcylinder med lämpliga Vertex kolvar.
JHA-A-kit tändning
A-kit kyl
Samba pipor
Radialbromspump
Öhlins bak
"Pedrosa"kåpor som de brukar kallas.

Ungefär så. Om det är bra eller inte kan jag inte svara på.
 
...
Har ursprungligen gått i Irland. Real roadracing kanske??
...

Ganska stor chans att man kört rrr. Det pga att det är halva priset på startavgifter. 50 pund för rrr race mot 100 pund för rr däröver + att man har mer mycket mera publik och prispengar i rrr. Man har vanliga banor som Bishopscourt och Nutts Corner. Vissa förare kör bara på dom banorna. För att få köra rrr i Irland måste man ha kört ett visst antal race på dom vanliga banorna först innan man får lov att anmäla sig till rrr. Jeremy McWilliams är ett exempel som bara körde på dom Irlänska banorna och han har aldrig kört rrr. Trots att han är från Belfast i Nord Irland.

Om du vill kan jag ta reda på vad din hoj gått för något.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top