hur gör jag bilden mindre

dizzyangel

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -97
Jag är inte alls så duktig på data, själv lärd:rolleyes: . Nu är det så här, att jag vill lägga in bilder här på forumet men det går inte pg av att bilderna är för stora, för mycket KB. Har ett photo program ( på engelska förstås). Finns det någon som kan hjälpa mig:confused:

Spara bilden som en kopia om du inte vill förminska originalet. Sen högerklickar du på bilden, trycker på redigera. Då kommer bilden upp i paint eller vad det nu är. Högst upp trycker du på bild, sen ändra storlek. Där kan du välja i procent hur stor bilden ska bli lodrätt och vågrätt. När du klickar på krysset för att stänga ner så frågar den om du vill spara. Då trycker du JA, sen är det färdigt. Om du valt rätt storlek på bilden. Kan du kolla under högerklick/egenskaper.

glöm inte å ta bort det vita runt bilden heller

i mspaint väljer du som tidigare talare skrev att minska bilden med ett visst antal %

då ser du att de kommer massa vitt runt om den nu mindre bilden.

scrolla längst ner i paint, å kollar du nånstans i mitten ska det finnas en liiiiten grå fyrkant.
om du placerar muspekaren över den så ändras pilens utseende, då klickar man å flyttar kanten till kanten på den mindre bilden..

frågor?

Last edited:
glöm inte å ta bort det vita runt bilden heller

i mspaint väljer du som tidigare talare skrev att minska bilden med ett visst antal %

då ser du att de kommer massa vitt runt om den nu mindre bilden.

scrolla längst ner i paint, å kollar du nånstans i mitten ska det finnas en liiiiten grå fyrkant.
om du placerar muspekaren över den så ändras pilens utseende, då klickar man å flyttar kanten till kanten på den mindre bilden..

frågor?

Tack så mycket för hjälpen:) Ska prova lägga in bilden här och se om jag lyckats.. men man blir ju tokig när det står på engelska.. åsså har jag inte paint heller så jag kanske borde ladda hem det:tungan

Bifogat

• Copy of Picture 004.jpg
    Copy of Picture 004.jpg
    121.9 KB · Visningar: 28
Spara bilden som en kopia om du inte vill förminska originalet. Sen högerklickar du på bilden, trycker på redigera. Då kommer bilden upp i paint eller vad det nu är. Högst upp trycker du på bild, sen ändra storlek. Där kan du välja i procent hur stor bilden ska bli lodrätt och vågrätt. När du klickar på krysset för att stänga ner så frågar den om du vill spara. Då trycker du JA, sen är det färdigt. Om du valt rätt storlek på bilden. Kan du kolla under högerklick/egenskaper.

Tack tack för hjälpen.. det var ju inte så svårt:rolleyes:

Bifogat

• Copy of P1070133.JPG
    Copy of P1070133.JPG
    86.7 KB · Visningar: 49
har du windows så har du paint.

c:\windows\system32\mspaint.exe

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...